McDonald's viert de Dag van de Vriendschap

McDonald's viert de Dag van de Vriendschap
  • Food-en-retail
  • 29 jul 2022 @ 11:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

McDonald’s introduceert Friends Fries om vriendschappen te eren. Zaterdag 30 juli is het namelijk de internationale Dag van de Vriendschap. McDonald’s heeft dus naast French Fries nu ook Friends Fries.

Terry de Graaff, Brand Manager bij McDonald’s Nederland: ‘We zien in ons restaurant dat Franse Frietjes heel veel gedeeld worden. Soms gevraagd, maar soms ook ongevraagd, want wie herkent nou niet dat je vriend of vriendin aan tafel een frietje van je pikt. Franse Frietjes staan voor ons symbool voor delen. En delen doe je met vrienden, daar staan we deze zomer graag bij stil. Want de zomer is bij uitstek het seizoen om samen te delen.’

De nieuwe verpakking moet zorgen dat het delen van frietjes nog makkelijker gaat. McDonald’s nodigt gasten uit om de komende periode hun vriendschappen in het zonnetje te zetten, bijvoorbeeld door samen van Friends Fries te genieten bij de speciaal ontworpen McDonald’s Friet Truck.

Tot en met 23 juli jl. kon heel Nederland zich opgeven om samen met Friends Fries hun vriendschap te vieren. Via de McDonald’s app hebben fans gedeeld wat hun vriendschap met hun BFF zo speciaal maakt. Daarmee maakten ze kans op leuke prijzen, zoals McDonald’s merchandise, waaronder twee gouden vriendschapskettinkjes bestaande uit elk een deel van een frietbakje. Deze speciaal ontworpen McDonald’s merchandise wordt op zaterdag 30 juli, de Dag van de Vriendschap, uitgereikt.

Dat Franse Frietjes mensen verbinden, laat McDonald’s in een korte documentaire zien waarin twee oude vrienden herenigd worden doormiddel van Friends Fries.

Deze docu is vanaf zaterdag 30 juli te zien op het YouTube-kanaal van McDonald’s Nederland. Bovendien rijdt tot en met 29 augustus de exclusieve McDonald’s Friet Truck door heel Nederland. Om kans te maken op een bezoekje van de McDonald’s Friet Truck, kunnen fans via de McDonald’s App laten weten met wie ze Friends Fries willen delen.  

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken