McDonald's viert de Dag van de Vriendschap
- Food-en-retail
- 29 jul 2022 @ 11:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 jul 2022 @ 11:21
- Sjaak Hoogkamer
McDonald’s introduceert Friends Fries om vriendschappen te eren. Zaterdag 30 juli is het namelijk de internationale Dag van de Vriendschap. McDonald’s heeft dus naast French Fries nu ook Friends Fries.
Terry de Graaff, Brand Manager bij McDonald’s Nederland: ‘We zien in ons restaurant dat Franse Frietjes heel veel gedeeld worden. Soms gevraagd, maar soms ook ongevraagd, want wie herkent nou niet dat je vriend of vriendin aan tafel een frietje van je pikt. Franse Frietjes staan voor ons symbool voor delen. En delen doe je met vrienden, daar staan we deze zomer graag bij stil. Want de zomer is bij uitstek het seizoen om samen te delen.’
De nieuwe verpakking moet zorgen dat het delen van frietjes nog makkelijker gaat. McDonald’s nodigt gasten uit om de komende periode hun vriendschappen in het zonnetje te zetten, bijvoorbeeld door samen van Friends Fries te genieten bij de speciaal ontworpen McDonald’s Friet Truck.
Tot en met 23 juli jl. kon heel Nederland zich opgeven om samen met Friends Fries hun vriendschap te vieren. Via de McDonald’s app hebben fans gedeeld wat hun vriendschap met hun BFF zo speciaal maakt. Daarmee maakten ze kans op leuke prijzen, zoals McDonald’s merchandise, waaronder twee gouden vriendschapskettinkjes bestaande uit elk een deel van een frietbakje. Deze speciaal ontworpen McDonald’s merchandise wordt op zaterdag 30 juli, de Dag van de Vriendschap, uitgereikt.
Dat Franse Frietjes mensen verbinden, laat McDonald’s in een korte documentaire zien waarin twee oude vrienden herenigd worden doormiddel van Friends Fries.
Deze docu is vanaf zaterdag 30 juli te zien op het YouTube-kanaal van McDonald’s Nederland. Bovendien rijdt tot en met 29 augustus de exclusieve McDonald’s Friet Truck door heel Nederland. Om kans te maken op een bezoekje van de McDonald’s Friet Truck, kunnen fans via de McDonald’s App laten weten met wie ze Friends Fries willen delen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing