Tom de Waard nieuwe Director of Marketing bij Maqqie

Tom de Waard nieuwe Director of Marketing bij Maqqie
  • Food-en-retail
  • 11 jul 2022 @ 08:47
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WebMarketing

Werkapp Maqqie maakt bekend dat Tom de Waard (52) aan de slag zal gaan als Marketing Director. 'Tom is aangesteld om de exponentiele groei komende jaren verder te versnellen.'

Martijn den Besten, vertrekkend commercieel directeur, heeft het platform van startup naar scale-up helpen groeien. Nu Maqqie klaar is voor de volgende stap, gaat hij dit voor andere bedrijven doen, zo vertelt Den Besten MarketingTribune

Werkapp Maqqie is viereneenhalf jaar geleden op een zolderkamertje bedacht door Pieter Jacob Leenman. Omdat het platform al gauw in vogelvlucht ging heeft Martijn den Besten in het eerste stadium de commerciële en operationele stukken op zich genomen. 

Innovatief ondernemen 
In viereneenhalf jaar tijd hebben de heren Maqqie laten groeien van 0 euro per 4-weken periode naar een omzet van inmiddels ruim 2,75 miljoen in diezelfde tijd. Het bedrijf evalueerde van startup naar scale-up, met inmiddels 70 man in dienst en een omzet die jaarlijks verviervoudigt. Voor Martijn is dit het moment om het stokje door te geven, zegt hij. 

Martijn den Besten: 'Ik vond het een moeilijke keuze om Maqqie te verlaten. Zo’n bedrijf wordt toch je kindje. Met Maqqie heb ik de wereld van innovatief ondernemen leren kennen, van startup naar scale-up. Ik heb ontdekt dat ik dat het allerliefste doe. Nu Maqqie steeds groter wordt geef ik het stokje graag door aan Tom en ga ik andere startups helpen groeien.'

Hongerig naar meer 
Tom de Waard zegt enorm uit te kijken naar zijn uitdagende rol bij Maqqie. Hij is de komende tijd eindverantwoordelijk voor business innovation en marketing. Hiervoor vervulde hij vergelijkbare functies bij onder andere Flex IT, Danone en Nutricia. 

Tom de Waard: 'Vanaf mijn eerste dag bij Maqqie word ik blij van de positieve vechtersmentaliteit binnen het bedrijf. Het personeel is enthousiast en ambitieus. Het is geen grijze-pakken-cultuur, maar een jong en dynamisch team dat hongerig is naar meer. Meer kennis, meer groei, meer resultaat. Dat wil ik ook voor Maqqie en dat gaan we samendoen.'

'Over enkele jaren is het old-school om als bedrijf nog je eigen payroll te draaien, de arbeidsmarkt organiseert zich dan volledig online en het werkgeverschap wordt gedragen door een aantal grote techspelers. Maqqie heeft daarin nu een enorme voorsprong en ik zie het als opdracht om onze leidende positie verder uit te bouwen. Daarbij kijken we ook over de grens, uiteindelijk is dit een internationale propositie', vertelt ons De Waard. 
(PvWK)

Over Maqqie 
'De missie van Maqqie is om het volledige potentieel van de arbeidsmarkt te ontsluiten door digitale transformatie. De Maqqie werkapp is een open, transparant platform waar vraag- en aanbod rechtstreeks met elkaar kunnen schakelen. Het platform biedt daarbij alle relevante tools zoals resource-planning voor bedrijven en carrièreplanning voor werknemers. Het faciliteert volautomatisch de hele backbone zoals verloning en facturatie en is volledig compliant met wet- en regelgeving.'

(bron: Maqqie)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken