Coca-Cola dieper in gaming met Guild Esports

Coca-Cola dieper in gaming met Guild Esports
  • Food-en-retail
  • 8 aug 2022 @ 14:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Coca-Cola heeft zijn eerste officiële samenwerkingsovereenkomst getekend met Guild Esports, een internationaal e-sportsplatform. Met deze samenwerking willen de partners fans in heel Europa nieuwe ervaringen en prijzen bieden. Coca-Cola wil op deze manier een nieuwe doelgroep bereiken.

Coca-Cola is al sinds de jaren tachtig bezig om consumenten aan zich te binnen via de kracht van gamen binnen verschillende genres. Zo heeft Coca-Cola onlangs nog, met de League of Legends World Championship en de lancering van Wild Rift Esports in meer dan honderd landen, zijn aanwezigheid binnen deze community vergroot.

 Michael Willeke, European Integrated Marketing Experience Director bij The Coca-Cola Company: ‘Het is fantastisch om samen met Guild unieke merkervaringen te bieden en met ons merk de verbinding te zoeken met nieuwe doelgroepen in de gaming community. De passie voor gaming biedt veel interessante kansen voor het merk Coca-Cola in Europa. Samen met Guild gaan we innovatieve en gedenkwaardige connecties maken, waarbij we de kracht van ons merk blijven inzetten om gamers en de gaming community extra waarde en magie te bieden.’

Guild, waarvan ex-voetballer David Beckham mede-eigenaar is, is in juni 2020 opgericht en wil graag een ‘excellente cultuur’ creëren, niet alleen met zijn team van professionele sporters, maar ook rond het merk zelf en de digitale zichtbaarheid van Guild. Momenteel doen er al profteams van Guild mee aan Fortnite, Rocket League, FIFA & Valorant, en het bedrijf wil volgend jaar diverse andere e-sportdisciplines aan dit lijstje toevoegen. Daarmee viert en versterkt het bedrijf de diversiteit en onderlinge loyaliteit van sportfans overal ter wereld.

 Rory Moran, Director of Global Partnerships van Guild: ‘Guild werkt samen met een aantal zeer gerespecteerde internationale merken en we zijn er dan ook heel trots op dat we Coca-Cola als partner en sponsor kunnen verwelkomen. Met deze samenwerking willen we ons gemeenschappelijke doel verwezenlijken, namelijk het leveren van hoogwaardig entertainment en onvergetelijke ervaringen voor onze fans, in een van de snelst groeiende segmenten van de sportentertainmentsector.’

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken