BCC stapt in markt zonnepanelen
- Food-en-retail
- 15 sep 2022 @ 09:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 sep 2022 @ 09:21
- Sjaak Hoogkamer
BCC elektronica speciaalzaken B.V. neemt Suntech Energy B.V. uit Veenendaal over. De overname past volgens BCC ‘in de strategie om de consument op alle vlakken van elektronica meerwaarde te leveren.’
Het doel van BCC is om een belangrijke rol te gaan spelen in het ondersteunen van Nederlandse huishoudens bij de energietransitie.
Zo is het bestaande aanbod het afgelopen jaar uitgebreid met levering en installatie van split-airco’s, die ook een duurzame optie voor verwarming in huis zijn. Vandaag worden daar zonnepaneleninstallaties aan toegevoegd.
De energietransitie is voor BCC een belangrijk onderwerp. Daarom is de overname van Suntech Energy een logische en strategische stap die volgt op de overname van Aircoshop. ’Met deze overnames haalt BCC installatiecapaciteit binnen en anticipeert het op de trend van verduurzaming in Nederlandse huishoudens. Mensen kennen BCC als deskundig en betrouwbaar, Suntech Energy is eveneens professioneel, met ervaren medewerkers en past dus heel goed bij ons,‘ aldus Caspar Klinkhamer, CEO van BCC in een eerste toelichting.
Wouter Pilon, oprichter van Suntech Energy, zal plaats nemen in het managementteam van BCC en verantwoordelijk worden voor de duurzame energie tak binnen BCC. ‘We zullen Suntech Energy integreren in BCC en gefaseerd landelijk uitrollen. BCC heeft momenteel 90 gekwalificeerde eigen installateurs. Via de BCC Tech Academy zullen we dit aantal verder uitbreiden,’ aldus Pilon.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing