Lancering nieuw merk Kalverliefde zuivel op Dierendag

Lancering nieuw merk Kalverliefde zuivel op Dierendag
  • Food-en-retail
  • 22 sep 2022 @ 08:58
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingMVOFood

Op 4 oktober 2022 lanceert Janina van der Drift haar zuivellijn: biologische halfvolle en volle melk van koeien die hun kalfje langer bij zich mogen houden. Merknaam: Kalverliefde.

'Wellicht heb je er nooit zo bij stil gestaan, maar om melk te kunnen geven moet een koe ieder jaar een kalfje krijgen. Deze kalfjes worden over het algemeen kort na de geboorte bij hun moeder weggehaald en apart gehuisvest. Zij groeien op zonder de melk en geborgenheid van hun moeder. Bij Kalverliefde houden we net zoveel van onze kalfjes als de mamakoe zelf. Daarom mogen ze na hun geboorte lekker bij hun moeder blijven. Zo worden ze groot en sterk dankzij de melk en liefde van hun mama. Want niemand kan zo goed voor het kalfje zorgen als zij. Hier worden niet alleen de kalfjes gelukkig van, maar ook onze boeren. Dat is Kalverliefde', vertelt Janina van der Drift, de oprichter van Kalverliefde.

'De kalfjes mogen in die periode onbeperkt bij hun moeder zijn en drinken. Dat betekent dat er minder melk over blijft voor de boer om te verkopen, maar van wat er wel over blijft maakt “Kalverliefde” biologische melk en yoghurt.'

De voordelen voor het kalfje op het gebied van gezondheid en welzijn zijn uitgebreid onderzocht. Kalverliefde verwijst hiervoor naar deze link voor meer info.

Liefde voor dieren en cappuccino
Janina woont zelf midden in het groene hart, tussen de melkveehouders. Zij noemt zich een dierenliefhebber in hart en nieren, maar ook liefhebber van een goede cappuccino. 'Eind 2021 gaf een vriendin van mij een kraamfeest op de boerderij van een melkveehouder. We mochten ook even bij het melken kijken en mijn dochtertje wilde graag een kijkje nemen in de kalverstal. Ik kon haar niet goed uitleggen waarom ik daar niet heen wilde. Gelukkig bestaan de zogenaamde kistkalveren allang niet meer en lagen de kalfjes er goed verzorgd bij in ruime strohokken. Maar wel alleen en zonder moeder. Terwijl ik weet en zeker moeders weten dat ook, hoe belangrijk het is voor een dier om op te groeien in de nabijheid van hun moeder of in ieder geval een ander dier.'

Het proeft hetzelfde, maar voelt beter
Helaas was ze geen fan van plantaardige melk en besloot ze op een gegeven moment op zoek te gaan naar melk van boeren die 'het kalf bij koe' hielden. In eerste instantie met het idee om zelf haar melk van deze boeren te kopen. 'Later dacht ik: hoe mooi zou het zijn als er meer mensen van deze melk zouden kunnen genieten!” En vanuit daar is de biologische zuivellijn Kalverliefde ontstaan. Een zuivellijn waarbij koe en kalf lekker langer samen zijn geweest! Het proeft misschien hetzelfde als gewone melk, maar voelt beter.'

Kalverliefde Volle en Halfvolle Biologische Melk is vanaf 4 oktober 2022 (Dierendag) verkrijgbaar. Kijk voor de verkooppunten op www.kalver-liefde.nl.

(PvWK, foto: Paul de Graaff)

Verpakking Kalverliefde zuivel

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken