Pilsbrouwerij Brand in Wijlre gaat dicht
- Food-en-retail
- 27 sep 2022 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieFood
- 27 sep 2022 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
De Brand brouwerij gaat dicht en wordt een microbrouwerij in 2024, meldt moeder Heineken. Mainbrand Brand wordt straks bij de productielocaties in Den Bosch en Zoeterwoude gebrouwen.
'Een iconisch biertje verdwijnt uit Limburg', stelt lokaal nieuwsmedium De Limburger. De brouwerij in het kerkdorp Wijlre wordt omgevormd tot een microbrouwerij voor ambachtelijke en speciaalbieren zoals Brand Up en Brand Imperator. Dat maakte de brouwer, die onderdeel is van Heineken, bekend. 'Voor 48 medewerkers die bij Brand in Wijlre werken is straks geen plaats meer. Zij zullen straks elders binnen de organisatie aan het werk moeten gaan. Maarten Koudenburg, eindverantwoordelijke voor de Brand Brouwerij spreekt van een noodzakelijke stap, om enerzijds met de pils van Brand te kunnen blijven groeien en anderzijds ook bij speciaalbieren aan de toenemende vraag te kunnen blijven voldoen. De microbrouwerij in Wijlre wordt straks 100 procent CO2-neutraal. Ook het proeflokaal bij de Brand-brouwerij blijft bestaan', aldus Transportonline.nl.
'Brand bier, tijden veranderen…', mijmert stadsnieuws Sittard Geleen, verwijzend naar onderstaand spotje uit 2009 en het sluitingsnieuws uit Wijlre.
(PvWK, beeld: Indie Amsterdam i.o. Brand)
De reactie van Limburgs kasteelheer en hospitality-tycoon Camille Oostwegel, die doelt op deze film.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- ambachtelijk
- Brand Up
- pils
- hop
- Zoeterwoude
- proeflokaal
- Limburg
- microbrouwerij
- Heineken
- speciaalbier
- Brand Imperator
- CO2 neutraal
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing