Conscious Hotels maakt alle eigen horeca vegetarisch

Conscious Hotels maakt alle eigen horeca vegetarisch
  • Food-en-retail
  • 25 nov 2022 @ 10:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesFood

De duurzame hotelketen Conscious Hotels, met vier hotels in Amsterdam, heeft besloten om geen vlees en vis meer te serveren in alle horeca en een samenwerking aan te gaan met Hotels for Trees. Het zijn initiatieven die ervoor zorgen dat Conscious Hotels een nog lagere footprint krijgt.

Dat de vleesindustrie een grote impact heeft op de natuur, is volgens de hotelgroep 'inmiddels een bekend gegeven'. Daarom koos Conscious Hotels er naar eigen zeggen vanaf de oprichting al voor om zo min mogelijk vlees te serveren in de verschillende horeca van de hotels. Nu is de tijd gekomen om vlees en vis helemaal van de menu’s en uit het ontbijt te schrappen. De keukens van zowel Café Moer bij Conscious Hotel Amsterdam City (The Tire Station) als Bar Kantoor bij Conscious Hotel Westerpark zijn 100 procent vegetarisch, en zelfs voor het overgrote deel veganistisch.

Deal with it. It's f*cking delicious 
Beide restaurants slaan deze nieuwe weg in met een nieuwe slogan. Voor Café Moer is dit ‘100% vega. Deal with it. It's f*cking delicious’. Bar Kantoor communiceert met ‘100% vega. Meat-ing cancelled’. ‘Het is gewoon tijd voor deze omslag’, zegt f&b-manager Kaja Bootsman. ‘We zorgen er natuurlijk wel voor dat de vegetarische kaart niet onderdoet voor een waar gerechten met vlees en vis op staan. Misschien zijn er gasten die moeten wennen aan deze ontwikkeling, maar wij kiezen nu heel bewust voor onze duurzame doelen. De eerste reacties zijn positief.’ De chefs van de restaurants zijn aan de slag gegaan om mooie menu’s samen te stellen waar vlees en vis niet worden gemist. De gerechten zijn met zorg ontwikkeld en veelal veganistisch. Denk aan oesterzwam’wings’ met ponzudressing, geroosterde pompoen met katsucurry en komkommersalade of een steak van knolselderij met paddenstoelen, vegan beurre de paris en patat.  

Een eigen bos
Het tweede initiatief dat de eco-sexyness van Conscious Hotels vergroot, is de samenwerking met Hotels for Trees. Vanaf 2018 heeft Conscious Hotels al 18.000 bomen geplant in samenwerking met verschillende projecten, en met Hotels for Trees komen hier ongeveer vijfduizend bomen per jaar bij. Van alle directe boekingen (hotel, restaurant, meetingroom, kamerschoonmaak overslaan) gaat er een euro naar Hotels for Trees en samen met verdere donaties vanuit Conscious Hotels planten zij hier bomen van in Nederland (nabij Leersum) en in het buitenland.  Door de horeca en f&b van alle eco-hotels vegetarisch te maken en te helpen met het vergroenen van de planeet, doet Conscious Hotels haar naam volgens de groep 'nogmaals eer aan'.
(PvWK)


Over Conscious Hotels 
'Conscious Hotels is in 2009 opgericht door Marco Lemmers en de eerste en enige duurzame hotelketen in Nederland. Er vallen momenteel vier hotels in Amsterdam onder: Conscious Hotel Museum Square, Conscious Hotel Vondelpark, Conscious Hotel Amsterdam City (The Tire Station) en Conscious Hotel Westerpark. Het Nederlandse investeringsfonds NIPA Capital heeft in juni 2022 een belang van 75% genomen in de Amsterdamse hotelgroep. Dit betekent dat Conscious Hotels gaat groeien. De ambitie is om het aantal kamers te vervijfvoudigen in Nederland en Europa. Meer informatie over Conscious Hotels vind je op www.conscioushotels.com.'

(bron: CH)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken