Sintcampagne Bol.com over keuzestress

Sintcampagne Bol.com over keuzestress
  • Food-en-retail
  • 9 nov 2022 @ 12:04
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bol.com zet ook dit jaar weer de schijnwerper op de Sinterklaasperiode: want hoe vind jij als Hulpsinterklaas het ideale cadeau voor je kind?

Bol.com maakt dat naar eigen zeggen ‘makkelijk met het Grote Speelgoedboek en de bijbehorende Verlanglijstposter, waar in deze campagne de nadruk op ligt.’

In de nieuwe Sinterklaas-commercial zien we de ik-kan-niet-kiezen-stress van kleine Erik, die hulp krijgt van niemand minder dan Sint zelf en zijn paard Ozosnel. Samen gaan ze op een zoektocht die leidt tot een blij koppie.

Judith van den Boomen, brand communicatie manager Bol.com: ‘Bij bol.com geloven we dat elk kind ieder soort speelgoed mag vragen, wat het maar wenst. De Verlanglijstposter helpt hierbij en zorgt ervoor dat ieder kind zijn of haar cadeauwensen – hoe eigenzinnig ook – met veel trots kan uiten. Toen Dept een filmidee presenteerde waarin een kleine jongen voor een glitterende unicorn kiest, kwam de campagne prachtig samen.’

De Sinterklaascampagne van Bol.com wordt in Nederland en Vlaanderen online, OOH en op tv en radio uitgezonden. Daarnaast staan er samenwerkingen met influencers op het programma en verwacht bol.com dat mensen thuis de ramen beplakken met de Verlanglijstposter.

Creditslijst:

Bol.com: Danielle Snoeij, Niels Moes, Noor Hooijdonk, Judith van den Boomen

Bureau: Dept

Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven, Rob Voortman

Account: Eveline de Groot, Bonnie van den Heuvel

Strategie: Willem Maijvis

Productie: Friso de Ronden

Productiehuis: Czar

Regie: Willem Gerritsen

DOP: Floris van der Lee

Edit: MRTN

Muziek: Ruben Samama

VFX: the Compound

Grading: The Compound

Sound: Earforce

Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken