Verse granolabezorger Oot groeit explosief door gezonde ontbijttrend
- Food-en-retail
- 23 nov 2022 @ 08:54
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodOnderzoek
- 23 nov 2022 @ 08:54
- Peter van Woensel Kooy
Nederlanders eten gezonder in de ochtend én vinden dat ook een stuk belangrijker dan vijf jaar geleden, blijkt uit onafhankelijk onderzoek van DirectResearch.
Nederlanders eten gezonder in de ochtend én vinden dat ook een stuk belangrijker dan vijf jaar geleden, blijkt uit onafhankelijk onderzoek van DirectResearch*. Dit verklaart ook het succes van het Nederlandse granolamerk Oot. Met meer dan 120.000 klanten is Oot inmiddels de grootste Nederlandse aanbieder van suikerarme ontbijtgranen, die direct vanuit de Brabantse bakkerij worden thuisbezorgd.
Oprichter Valentine van der Lande (44) kon in de supermarktschappen geen gezonde granola vinden en besloot het zelf te proberen. Ze sprak drie jaar lang met voedingswetenschappers, chefkoks en diëtisten en bakte honderden platen granola, tot ze perfecte recepten had ontwikkeld. In 2018 richtte ze Oot Granola op, een online winkel voor dagelijks vers en ambachtelijk gebakken ontbijtgranen. 'Oot Granola maakt verse bakkersgranola met heel goede voedingswaardes: suikerarm, veel eiwitten en tjokvol voedzame noten, pitten en zaden', zegt Valentine van der Lande, oprichter.
Wat maakt Oot Granola anders?
Oot Granola is 100% biologisch, glutenvrij, bevat altijd minstens 30% aan noten, pitten & zaden, en nooit meer dan 10% (en alleen natuurlijke) suikers. De granola wordt niet op een massale lopende band-oven gebakken, maar in een Brabantse bakkerij, op stalen platen in een traditionele heteluchtoven. Oot bevat geen geur-, kleur- of smaakstoffen, suikervervangers of zoetstoffen, maar echt alleen de beste natuurlijke ingrediënten.
Op zo’n manier granola maken mag kostbaar zijn, maar juist door direct aan de consument te leveren kan dat voor een redelijke prijs en is de productie ook nog eens duurzaam. Zo zijn er door het directe distributiemodel aanzienlijk minder vrachtwagens nodig en zijn de biologische ingrediënten met zorg voor mens en natuur geteeld.
Hoe werkt het?
Oot kan los of als terugkerende service besteld worden via de website oot.nl. Het wordt direct de volgende dag vers thuisbezorgd in een platte doos die door de brievenbus past. Een zak van 240 gram (zes porties) kost € 5,50 bij een terugkerende bestelling en € 6,25 bij een eenmalige. Er is ook een proefpakket beschikbaar met vier portiezakjes (€ 7,50) voor wie niet kan kiezen. Bezorging van de bestelling in Nederland en België is gratis boven € 20. Oot Granola biedt op dit moment 8 verschillende smaken. Meer info kijk hier.
(PvWK)
*Over het onderzoek
'De onderzoeksdoelgroep bestaat uit Nederlanders van 18 jaar en ouder. Het veldwerk is uitgezet in het EUpanel van DirectResearch. In totaal hebben n=522 respondenten de vragenlijst ingevuld. De netto steekproef is vervolgens vergeleken met de Gouden Standaard. De Gouden Standaard is een ijkingsinstrument ontwikkelt door de MOA in samenwerking met het CBS. Door middel van de Gouden Standaard wordt er in de gehele onderzoeksbranche gebruikgemaakt van dezelfde ijkingsdata voor representatief steekproefonderzoek. De netto steekproefomvang is daarnaast voldoende groot om betrouwbare uitspraken te doen over de onderzoeksdoelgroep.'
(bron: DR)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing