No Fairytales introduceert gezond alternatief in het vriesvak

No Fairytales introduceert gezond alternatief in het vriesvak
  • Food-en-retail
  • 5 dec 2022 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFoodInnovatie

No Fairytales introduceert twee gezondere alternatieven voor in het diepvriesvak. 'Het verbeteren van je eetgedrag is moeilijk', stelt het 'voedselverbeteraar'-merk.

 In maart 2022 introduceerde het bedrijf de vriesverse burrito’s vol vers gesneden groenten - door verse groenten in te vriezen worden alle vitamines en mineralen namelijk het best bewaard. De burrito’s bleken vanaf de start een succes te zijn. No Fairytales breidt dit assortiment nu uit met de plantaardige Burrito Tex Mex in samenwerking met Garden Gourmet van Nestlé voor de ultieme ‘burrito-beleving’ qua smaak en structuur. Met het tweede nieuwe product voegt het bedrijf een nieuwe, populaire wereldkeuken toe aan het assortiment: de plantaardige Midden-Oosterse Wrap Falafel. Deze aanvullingen op het vriesvak liggen sinds 28 november 2022 in de winkels van Albert Heijn.

Burrito Tex Mex en Wrap Falafel
'Vrijdagavond op de bank voor de TV met comfort food, zoals een pizza? Dat kan ook met gezond comfort food', volgens No Fairytales. Het bedrijf wil met de vriesverse burritos gezondere, maar net zo lekkere en makkelijke opties bieden voor de meeste diepvriesmaaltijden in de supermarkt. De burrito’s zijn gevuld met verse groenten, laag in calorieën en een bron van vezels. Zo bevat de nieuwe Burrito Tex Mex plantaardig gehakt van Garden Gourmet en 72% vers gesneden groente. No Fairytales werkt met de beste ingrediënten en kiest daarom voor het gehakt van Garden Gourmet dat zowel vegan gecertificeerd is als een Nutri-Score A heeft. De Burrito Tex Mex is gemaakt met de tomatentortilla van No Fairytales en is licht pittig van smaak. De plantaardige Midden-Oosterse Wrap Falafel is gemaakt met een worteltortilla, gevuld met falafel en kruidige specerijen. Hiermee voegt het bedrijf ook meteen een nieuwe wereldkeuken toe aan het assortiment van No Fairytales en aan het diepvriesassortiment van Albert Heijn.

Ingevroren vitaminen
De groenten in de Burrito Tex Mex en Midden-Oosterse Wrap Falafel zijn direct ingevroren via een shock freezing techniek waardoor de vitaminen en mineralen goed behouden blijven. De producten staan naast de pizza’s en andere diepvriesmaaltijden - uit onderzoek blijkt namelijk dat 56% meer plantaardige gerechten worden gekocht als die tussen de andere maaltijden staan.
(PvWK)

Over No Fairytales
'No Fairytales is een Nederlands merk met als missie: Jouw dagelijks eten te verbeteren. Je eetgedrag verbeteren is moeilijk. Daarom verbetert No Fairytales jouw eten. Vanuit deze gedachte ontwikkelde Bernadette Kooijman 6 jaar geleden de allereerste groentetortilla: een wereldprimeur. Inmiddels is No Fairytales hard op weg om meer dagelijkse producten te verbeteren: meer groente, minder onnodige calorieën, meer vezels. Na het succes van de groentetortilla’s heeft het bedrijf in maar 2022 een nieuwe gezonde primeur gelanceerd: De No Fairytales burrito in de smaken bbq chicken, smokey beef en chili sin carne. Vanaf 28 november breiden ze dit diepvriesassortiment uit met de Burrito Tex Mex made with Garden Gourmet en de Wrap Falafel. Voor meer informatie: www.nofairytales.nl.'
(bron: NF)

Over Garden Gourmet
'Garden Gourmet breidt haar assortiment plantaardige producten voortdurend uit met nieuwe en verrassende variëteiten, gemaakt van de kwalitatieve ingrediënten die je van ons gewend bent. Garden Gourmet producten zijn verkrijgbaar in 18 landen over de hele wereld. Garden Gourmet heeft als missie om van plantaardige producten een voor de hand liggende keuze te maken voor alle liefhebbers van lekker én duurzaam eten. Garden Gourmet is onderdeel van Nestlé en voldoet aan de hoogste voedings- en milieunormen van Nestlé. Meer informatie en inspiratie vind je op onze website en ons Instagramaccount.'
(bron: GG)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken