Albert Heijn let extra op de kleintjes

Albert Heijn let extra op de kleintjes
  • Food-en-retail
  • 6 jan 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenFood

'Dit jaar letten we extra op de kleintjes. Daarom helpen we als Albert Heijn klanten graag om het nieuwe jaar goed te beginnen en bij het maken van gezondere voedingskeuzes', meldt de retailketen.

Albert Heijn wil klanten helpen om het nieuwe jaar goed te beginnen. De supermarkt vindt het belangrijk om klanten te helpen bij het maken van een gezondere voedingskeuze en weet dat voordelig boodschappen doen ook in het nieuwe jaar een belangrijk thema blijft. De eerste weken van 2023 staan volgens AH in het teken van handige tips over hoe je een gezonde(re) draai aan je bord kunt geven, nieuwe challenges in de Mijn Leefstijlcoach app, de lancering van de beter eten podcast, verrassend veel voordeel en uitbreiding van het aantal Prijsfavorieten.

Geef je bord een gezonde draai
Albert Heijn wil samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. Een gezonde(re) leefstijl is belangrijker dan ooit. Nieuw is de pagina op AH.nl en in de AH app waar klanten kunnen aangeven wat de behoefte is; meer vezels, minder suiker of wat vaker vegetarisch eten. Vervolgens krijgen klanten zo heel gemakkelijk tips en inspiratie hoe ze hun bord een gezonde(re) draai kunnen geven. Zo helpt Albert Heijn klanten goede voornemens makkelijker te starten en vooral ook vol te houden.

Mijn Leefstijlcoach
Lekker in je vel zitten begint bij gezondere voeding, maar voldoende bewegen, slapen en ontspannen zijn ook ontzettend belangrijk. Albert Heijn wil iedereen inspireren en ondersteunen om 2023 goed en gezond te beginnen met Mijn Leefstijlcoach. De gratis app biedt vanaf januari veel nieuwe content met advies, inspiratie, talloze gezondheidschallenges, video's en beweeg-, voeding- en meditatieschema’s. Ervaren coaches adviseren over een blijvende gezonde leefstijlverandering. Download de app hier.

Beter eten podcast
Wat is precies gezond? En wat niet? In de nieuwe podcast 'Beter eten' gaat Yora Rienstra, journalist & programmamaker, in gesprek met experts van Albert Heijn en andere professionals die alles van voeding weten en hoe je beter eten in de praktijk brengt. In de afleveringen vindt men handige tips en verrassende inzichten waar je meteen mee aan de slag kan – in de keuken of bij je dagelijkse boodschappen. Onderwerpen zijn plantaardig, suiker, gezond & voordelig eten, vet, kleurrijk eten en gluten.​ Luister de afleveringen hier.

Verrassend voordelig en nieuwe Prijsfavorieten
Albert Heijn komt met extra voordeelboodschappen, zo meldt de retailer. 'mZo krijgen klanten op geselecteerd fruit 10, 20 of 30 procent korting. Door middel van de oogst van de week eten klanten voordelig mee met het seizoen en met de verspakketten zetten klanten een gevarieerde maaltijd op tafel, al vanaf 2 euro per persoon en boordevol groenten. Ook is ieder 3e heel brood van Les Pains gratis. Daarnaast breidt Albert Heijn het aantal Prijsfavorieten opnieuw uit; eigen-merkproducten van topkwaliteit, altijd laaggeprijsd en te herkennen aan het blauwe duimpje. Het assortiment is uitgebreid met 100 nieuwe producten. Met meer dan 1700 Prijsfavorieten kunnen klanten alle dagelijkse boodschappen van groente, fruit en vega tot alles voor het huishouden voordelig inkopen.'m 

De campagne ‘Verrassend voordelig’ loopt tot 12 februari. De ‘Beter eten’ podcast is te beluisteren via alle podcast kanalen. Bekijk de nieuwe film in het venster hier onder. 'Lekker en gezond voor jou en ook je portemonnee. Zo houden we beter eten verrassend voordelig.'
(PvWK)

Credits
Opdrachtgever: Albert Heijn
Verantwoordelijk bij AH: Johan van der Zanden, Inge Wortelboer, Marjet Nieuwland en Judith Weijers
Co-creatie bureaus: TBWA\ Neboko, AH Studio, Ambassadors, HolyFools (productie) en Jelle de Jonge (regie), Dentsu en Bellamy Edit Studio



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken