Foodaanbieders haken in op plantbased voornemens

Foodaanbieders haken in op plantbased voornemens
  • Food-en-retail
  • 4 jan 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

'Welk recept reset jij vandaag? Vervang je vlees door de lekkerste peulvruchten of eet makkelijk meer groenten', daagde Bonduelle consumenten onlangs uit. Ook andere foodaanbieders haken in op goede plantbased voornemens.

'Geef alledaagse recepten een nieuwe draai. Op jouw bord valt een wereld te winnen. Letterlijk. Bonduelle helpt je daar graag bij. Door lekkere recepten verrassend te resetten met heerlijke groenten en peulvruchten. Dus, prik een van deze smakelijk recepten en smullen maar', stelt het foodmerk online. De recepten zijn direct te koppelen aan andere retailmedia: winkelmandjes van diverse supermarkten.

Korting versus plantbased
Zo kun je 'nasi niet zo boring' eenvoudig bestellen bij AH en Jumbo. Als ingedient daarbij wordt Bonduelle bloemkoolrijst aanbevolen. Ook zijn er vele gehaktvrije recepten, waarmee Bonduelle kiest voor plantbased. Ook Albert Heijn zelf gooit een balletje op richting een gezonder en duurzamer eetpatroon. Vanaf nu kun je op de AH-app je behoeften aan bijvoorbeeld meer vezels, minder suiker of wat vaker vegetarisch eten aangeven. Vervolgens krijgen klanten zo heel gemakkelijk tips en inspiratie hoe ze hun bord een gezonde(re) draai kunnen geven. 'Zo helpt Albert Heijn klanten goede voornemens makkelijker te starten en vooral ook vol te houden', stelt de retailer. Ook Lidl start 2023 met een gezond koken-campagne door Sandra Ysbandy, waarin groenten centraal staan. Jumbo, Aldi en Plus haken eveneens in op gezonde goede foodvoornemens met nieuwjaarscampagnes waarbij het accent mkeer op de lage prijs ligt. Hieronder de film van Bonduelle.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken