Gucci lanceert après-ski campagne
- Food-en-retail
- 16 jan 2023 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieCampagnesMiddelenMarketing
- 16 jan 2023 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
'Fashion topmerk Gucci tilt de après-ski cultuur naar nieuwe hoogte', meldt de nieuwe outdoor- en onlinecampagne. Met de huidige sneeuwgrens geen gek idee, bij Gucci wordt echter wat anders bedoeld.
Het is een opvallende campagne, waarmee Gucci vooral jongeren lijkt te willen verwonderen en te bereiken. Een soort Theo&Theo achtige modellen, nerds die blijkbaar beschikken over genoeg voorliefde en/of pecunia om dit kostbare merk te willen en kunnen aanschaffen. Zij schitteren in de sneeuw met een opmerkelijke outfit. Het blijkt de nieuwe après-ski lijn te zijn waarvoor Gucci samenwerkt met Adidas. Via stippen op site kun je verder klikken om te zien wat een kledingstuk kost.
'Gucci takes alpine leisurewear to fresh altitudes with the House’s signature creativity in a campaign by photographer Mark Peckmezian', meldt het merk zelf. Een wollen trui van AdidasxGucci uit de nieuwe lijn blijkt 980 euro te kosten, een kunststof donsjack van beide partners kost 'slechts' 2200 euro. Vanwege de casting, de vooruitstevende ontwerpen en deze excessieve prijzen leidt de campagne in elk geval nu al tot rumour around the brand. En weet Gucci behalve de modegrenzen ook de sneeuwgrens te overschrijden.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing