Mijn Marketing: Becky Nascimento van Iglo Nederland

Mijn Marketing: Becky Nascimento van Iglo Nederland
  • Food-en-retail
  • 20 jan 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingFood

Becky Nascimento is Marketing Director bij Iglo Nederland. Geboren in het Verenigd Koninkrijk, verhuisde zij 3,5 jaar geleden naar Nederland: ‘Mensen fascineren me en ik ben geneigd meer uren per dag te plannen dan de 24 die ik tot mijn beschikking heb 😉.’

EIGEN HUIS EN TUIN: LEKKER LEVEN
Iglo lanceerde recent de nieuwe merkcampagne Alle beetjes helpen. De kern van de campagne is een langdurig partnerschap met het tv-programma Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven. Met deze 360°-campagne willen we bewustwording creëren rondom koken met diepvriesproducten. De overgang van individuele productreclame naar een masterbrand-campagne is een grote stap. Naast de recepten van Hugo Kennis bij Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven, is ook tv-reclame, DOOH, social media, shoppermarketing, PR en influencermarketing onderdeel van de campagne. Dit jaar heeft dit onze volledige focus. Natuurlijk lanceren we ook nieuwe producten die Nederland kunnen helpen elke dag een beetje beter te eten, want alle beetjes helpen 😉.

BUREAUS
We werken onder meer samen met Ally, het creatieve bureau van Ad Alliance, en met HPB voor PR.

MARKETINGHELD
Mijn marketingheld is Mark Ritson. Zijn no-nonsense stijl en droge Britse humor maken me aan het lachen en zijn inzichten zijn van onschatbare waarde. Zijn recente artikel over de tijd die je als marketeer nodig hebt om echt impact te maken vond ik super relevant. Veel marketeers nemen of krijgen die tijd niet en vertrekken te vroeg of worden te snel vervangen.

UITDAGING
Externe factoren zijn voortdurend aan verandering onderhevig. Het is voor het eerst in mijn carrière dat ik een briefing kan schrijven en tegen de tijd dat ik een reactie krijg, is alles al weer veranderd. Dus hou altijd een externe focus en daag jezelf en de mensen om je heen uit. En hieraan gekoppeld: sunk cost fallacy [kosten die al gemaakt zijn en niet meer ongedaan te maken zijn, red.] is iets dat je altijd moet vermijden.

ADVERTEREN
Ik erger me niet echt aan commercials of advertenties, maar ik vraag me wel altijd af wat het merk probeert te bereiken.

RELAXED
Hoe ik relax? Een beetje Netflixen en dan na tien minuten onvermijdelijk in slaap vallen. Sport is ook ongelooflijk belangrijk voor mij om af te schakelen. Ik ben momenteel behoorlijk bezig met gewichten en heb een enigszins obsessieve relatie – op een positieve manier 😉 - met rocycle [een vorm van intensief spinnen, red.]

TALENT
Hoe talent binnen te houden? Maak plezier! En ik hou van het ontwikkelen van mensen. In 2022 heb ik een opleiding gevolgd om een effectievere people manager te kunnen zijn. Mens zijn - mensen vrijheid en vertrouwen geven in combinatie met steun en uitdaging - staat centraal. Ik vind het leuk om mijn medewerkers te helpen effectiever te worden en ervoor te zorgen dat de erkenning gaat naar degenen die het verdienen.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken