Oot Granola lanceert eerste tv-campagne

Oot Granola lanceert eerste tv-campagne
  • Food-en-retail
  • 17 jan 2023 @ 16:07
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Oot Granola behoort tot de Nederlandse merken die kiest voor verkoop via de eigen website, direct aan de consument en zonder tussenkomst van groothandels en winkels. Het merk startte deze week haar eerste televisiecampagne.

Merken als Bloomon (bloemen), BoldKing (scheermesjes) en MrMarvis (broeken) werden er groot mee en vormen volgens Oot inmiddels concurrenten voor de klassieke FMCG-merken in de winkelschappen.

Oot Granola startte in 2018 uit eigen frustratie, zoals zoveel startups: oprichter Valentine van der Lande vond in de supermarktschappen geen gezond ontbijtgranenmerk.

‘Alle pakken die ik in de winkel omdraaide zaten boordevol suiker en andere ongezonde toevoegingen. En vaak vond ik ze niet eens lekker.’

Van der Lande besloot het zelf te proberen en werkte drie jaar lang aan de perfecte recepturen, met hulp van voedingswetenschappers, chef-koks, bakkers en diëtisten. Begin 2018 lanceerde ze het gezonde ontbijtmerk Oot Granola.

Vijf jaar na de oprichting heeft Oot Granola naar eigen zeggen ‘ruim 130.000 klanten in Nederland en België voor zich gewonnen.’ Het merk startte deze week haar eerste televisiecampagne. Van der Lande: ‘We zijn de afgelopen jaren hard gegroeid via online marketing. Dat speelveld is drukker geworden, ook grote merken hebben Facebook en Google ontdekt.

Voor ons is dit een logisch moment om de overstap naar televisie te maken en onze naamsbekendheid bij het grote publiek te vergroten

Tv-commercial 

De campagne De beste granola koop je niet in de winkel benadrukt volgers de makers de versheid en het ambacht van Oot. De tv-commercial is tot 22 januari te zien bij de NPO op Nederland 1, 2 en 3. Vanaf half januari wordt de campagne ook ingezet op 2.000 abri’s en met advertenties in verschillende landelijke krantenmagazines. Van der Lande: ‘De campagne wordt ook online ingezet, want in DNA blijft het Amsterdamse merk toch digital native.’



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken