Supermarktketen Dirk zet volgende stap in strijd tegen voedselverspilling
- Food-en-retail
- 25 jan 2023 @ 14:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 jan 2023 @ 14:56
- Michiel van Zaane
Dirk van den Broek voert de samenwerking met anti-voedselverspillings-app Too Good To Go op. Na een succesvolle pilot in negen winkels zet de supermarktketen een volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling en bieden alle 131 Dirk-winkels vanaf vandaag een Magic Box en Brood Box aan.
Meer dan één derde van het totale voedselaanbod wordt verspild. Goed eten waar veel tijd, energie, zorg en aandacht aan is besteed door boeren, bakkers en fabrikanten mag niet zomaar weggegooid worden, vindt anti-voedselverspillings-app Too Good To Go. Dirk deelt deze mening en is continu op zoek naar nieuwe manieren om voedselverspilling verder terug te dringen.
Uwe Saueressig, manager kwaliteit en duurzaamheid bij Dirk, is enthousiast over de samenwerking: ‘Bij Dirk vinden we het zonde om producten die nog van goede kwaliteit zijn weg te gooien. Daarom zoeken we constant naar nieuwe initiatieven en samenwerkingen om voedselverspilling verder terug te dringen. Zo werken we al samen met de Voedselbank en Stichting Voedselsurplus en prijzen we producten met een naderende THT-datum af, zodat het aantrekkelijk wordt om deze producten alsnog te kopen. Door hier nu de Too Good To Go-boxen aan toe te voegen, redden we nog meer producten van de prullenbak en maken we samen impact.’
Geertje Zeegers, country manager Too Good To Go: ‘We zijn ontzettend blij dat Dirk, een belangrijke speler in het retaillandschap, prioriteit geeft aan het terugdringen van voedselverspilling. We kijken ernaar uit om met Too Good To Go een significante bijdrage te gaan leveren aan het behalen van hun doelstellingen en daarmee samen de CO₂-uitstoot in de voedselketen terug te dringen.’
Via de app van Too Good To Go kan de gebruiker zien op welke locaties van Dirk er een Box beschikbaar is. Vervolgens bestelt en betaalt de klant direct in de app om daarna de box op te halen bij de desbetreffende winkel. Wat de klant krijgt, is afhankelijk van wat er die dag overblijft.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing