Koko van Kruidvat houdt van vaste klanten
- Food-en-retail
- 17 mrt 2023 @ 14:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 mrt 2023 @ 14:19
- Sjaak Hoogkamer
Kruidvat beloont met haar vernieuwde loyaliteitsprogramma haar trouwste klanten - de leden van de Kruidvat Club - met gratis producten. Zo krijgt iedereen met een kaart van de Kruidvat Club exclusieve extra’s: gratis producten, welkomstcadeaus, club- en winacties.
Vanaf a.s. maandag 20 maart start de campagne ‘We lóóóve gratis’ waarmee de vernieuwde propositie van het loyaliteitsprogramma onder de aandacht wordt gebracht. Kruidvat introduceert het brand character ‘Koko’. Een hartje dat volgens de retailer ‘bol staat van de klantenliefde.’ Maar, zo blijkt in de nieuwe commercial, als iemand zijn of haar Kruidvat kaart niet scant, dan wordt Koko hartstochtelijk. Koko doet er alles aan om klanten te wijzen op de gratis extra’s die ze laten liggen en op alle andere voordelen van het loyaliteitsprogramma.
Koko speelt niet alleen de hoofdrol op tv, maar ook in de folder, online en in de winkel. ‘Wij hebben bewust gekozen voor een extra communicatie laag naast ons merkconcept met Lies. Door Koko krijgt ons loyaliteitsprogramma écht een eigen gezicht,’ vertelt Brenda Smith, director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.
Kruidvat wil met deze vernieuwde aanpak de propositie van de Kruidvat Club meer emotionele lading geven. De vaste klanten worden beloond met de overtreffende trap van korting: gratis.
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Hippo Creative Studios
Edit: Hippo Creative Studios
Animatie: Hippo Creative Studios
Compositing: WhooHoo!
Grading: De Lodge
Mediabureau: GroupM
Geluid: Earforce
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing