Mijn Marketing: Lisa-Marie Klap van Karwei

Mijn Marketing: Lisa-Marie Klap van Karwei
  • Food-en-retail
  • 10 mrt 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesInterviewMarketingFood

Lisa-Marie Klap is brand manager bij Karwei, ‘een van de leukste bouwmarkten van Nederland’. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

WHAT’S NEW?
Karwei komt dit voorjaar met een nieuwe merkcampagne om alle klussers, van professionals tot doe-het-zelf-hobbyisten en twijfelaars in de bouwmarkt, aan te spreken. We trappen af met een gloednieuwe commercial op televisie waarin Nederland kennismaakt met een fris nieuw duo: moeder Wieke en haar zoon Cas. Zij hebben het gezamenlijke doel om ‘iets mooier te maken’, wat de nieuwe pay-off representeert: ‘Karwei, maak het mooier’. Aan de hand van hun klus-avonturen leren we Karwei op een nieuwe manier kennen.

DREMPEL
We hopen Karwei uit te bouwen tot een van de leukste interieurmerken van Nederland en daarbij de drempel te verlagen voor klussers om hun huis mooier te maken.

BUREAUS
Karwei werkt samen met TBWA, Dentsu Creative, Dedato en Lewis.

EVANGELISTEN
Marketing en een geloofservaring hebben geen direct verband, maar toch vind ik dat de beste marketeers uit de geschiedenis de evangelisten van het christelijk geloof waren. Alleen met het gesproken en geschreven woord was het voor hen mogelijk om hele continenten te beïnvloeden.

UITDAGING
Grootste uitdaging is nu de inflatie, mensen hebben ook daadwerkelijk minder te besteden en zullen daardoor kritischer zijn op waar ze hun geld aan uitgeven en minder makkelijk bullshit producten kopen.

MOOI!
Niet vliegen, wel landen van Natuurhuisje. Hele mooie campagne waarin de consument een dubbele boodschap krijgt, namelijk bewust worden van CO2-uitstoot van vliegen en tot rust komen in de natuur.

ERGERNIS
Alle gokreclames! Erg plat en makkelijk gekozen BN’ers die daarvoor worden ingezet om jongeren geld uit de zak te kloppen.

GOEDE MARKETING
Eerlijke en authentieke verhalen die vanuit passie komen, denk aan merken die veel aandacht hebben voor duurzaamheid en transparantie, zoals start-up Upfront.

MEDIACONSUMPTIE
Ik ben een echte Millennial die de Volkskrant leest, podcasts luistert en enorm geniet van de nieuwsbrief de Havermelkelite.

ONTSPANNING
Alles met H2O, wandelen in de regen, surfen, op het strand en in het water.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken