Stoov in top-40 Financial Times 1000 Fastest Growing Companies

Stoov in top-40 Financial Times 1000 Fastest Growing Companies
  • Food-en-retail
  • 2 mrt 2023 @ 10:57
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingRetail

Het Nederlandse Stoov, van de warmtekussens, staat op plek 37 in de FT1000. Stoov staat daarnaast op de 2e plek van de lijst met de best presterende Nederlandse bedrijven en de 3e plek voor e-commercebedrijven.

Niek Veendrick, CEO van Stoov: ‘Ik ben super trots dat we zo hoog in de ranking zijn gekomen in de lijst van FT1000 Fastest Growing Companies. Stoov is sterk gegroeid in de afgelopen jaren met onze producten waarin we design, slimme technologie en duurzaamheid combineren. In Nederland en Duitsland hebben we in de afgelopen jaren met onze kussens al veel mensen kunnen verwarmen, maar we zien potentie om nog veel meer mensen warm te maken voor onze kussens, dekens en kruiken. In het afgelopen jaar hebben we vier nieuwe landen toegevoegd aan ons portfolio: Groot-Brittannië, Spanje, Frankrijk en Denenmarken. Ook in deze landen zijn de reacties op onze producten razend enthousiast, en daar zijn we uiteraard heel blij mee.’ Stoov ziet ook in de toekomst een nog grotere vraag naar oplossingen waarmee je energie kunt besparen.

Stoov: ‘We warm people, not the planet’
Stoov is opgericht in Nederland in 2014 door Teun van Leijsen en heeft als missie mensen op te warmen in plaats van de planeet. Leijsen werd geïnspireerd door zijn vrouw die het continu koud had. Stoov maakt gebruik van draadloze infraroodtechnologie, gerecyclede en recyclebare materialen. Met de drie verschillende warmtesettings kun je jezelf gemakkelijk verwarmen waar je maar wilt zonder dat je de ruimte om je heen hoeft te verwarmen.

Over de FT1000
De FT1000 is een internationale ranglijst van succesvolle bedrijven, die sinds 2017 jaarlijks wordt gepubliceerd door de Financial Times. Bedrijven worden beoordeeld op verschillende criteria. Zo moet een bedrijf een hoofdkantoor hebben in Europa, moet het een zelfstandig bedrijf zijn en moet er sprake zijn van een flinke omzetstijging en organische groei.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken