Getir en Jumbo beëindigen samenwerking
- Food-en-retail
- 25 mei 2023 @ 08:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieBranding
- 25 mei 2023 @ 08:34
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo en Getir trekken de stekker uit de samenwerking. Jumbo wil zich naar eigen zeggen meer gaan richten op de groei via eigen winkels en het online kanaal.
De retailketen en flitsbezorger Getir hadden eigenlijk geen samenwerking met elkaar, stelt vakmedium Twinkle. Jumbo had dat wel met Gorillas. Sinds die laatste vorig jaar werd overgenomen door het Turkse Getir, was onduidelijk wat met de samenwerking zou gebeuren. Nu geven de partijen uitsluitsel. ‘De samenwerking met Jumbo en de belevering door Jumbo aan de city stores van Gorillas heeft Gorillas geholpen om in Nederland zijn marktpositie te versterken en vaste voet aan de grond te krijgen’, reageert general manager Florian Brunsting van Getir.
Veel geleerd
'Jumbo gaat voorlopig door met Gorillas', werd in december 2022 nog gemeld. De city stores van Gorillas – beter bekend als darkstores –waar Jumbo mee samenwerkte, worden inmiddels bevoorraad vanuit het distributiecentrum van Getir in Alblasserdam. Het stoppen van de samenwerking eind mei 2023 is toch geen verrassing. Dat beamen ook zowel Brunsting als de ceo van Jumbo, Ton van Veen. ‘We hebben veel geleerd van de samenwerking met Gorillas. We werken nu aan minder complexiteit in het bedrijf en concentreren ons op het dagelijkse verrassen van onze klanten in onze ruim 700 winkels, via Jumbo.com en via de Jumbo app.’
(bron: Twinkle, foto: Jumbo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing