Neuromarketing, wa's da?
- Food-en-retail
- 12 sep 2013 @ 17:00
- Link
-
Chantal Riedeman
shopoloog
Shopology - ConsumentenInnovatie
- 12 sep 2013 @ 17:00
- Chantal Riedeman
Wist jij al dat vrouwen écht minder besteden als ze hoge hakken dragen? Wist je dat, als je je verkoop wil bevorderen, je muziek moet draaien uit de tienertijd van je belangrijkste doelgroep? Wist jij dat de geur van chocolade in jouw winkel ervoor zorgt dat mensen écht langer in jouw winkel blijven en meer producten bekijken?
Beter verleiden
Dit zijn slechts een paar voorbeelden van commercieel waardevolle inzichten die nagenoeg direct toegepast kunnen worden op jouw (online) winkelvloer om je klanten nog beter te kunnen verleiden tot meer aankopen en loyaliteit.
Weinig verstand
De meeste bedrijven en producenten hebben ongelooflijk veel verstand van hun producten en processen. De meeste bedrijven hebben vooral heel veel verstand van meetbare factoren, aan de 'kostenkant'. De meeste bedrijven hebben echter nog véél te weinig verstand van - gek genoeg - ménsen, de belangrijkste factor aan de omzetkant. Ze hebben gewoon echt te weinig verstand van hun klanten en hebben dus eigenlijk geen idee hoe ze die het beste op de winkelvloer kunnen verleiden om hun producten te kopen...
Hoe
Tijdens mijn seminars en trainingen zeg ik het elke keer weer:
'Het wordt steeds minder belangrijk wát je verkoopt. Het wordt steeds belangrijker hóe je het verkoopt'.
Het wordt dus écht steeds belangrijker om die klant écht te begrijpen en écht te begrijpen hóe zij onbewust denken. Hoe wij ons onbewust bewegen over die winkelvloer, hoe we onbewust keuzes maken en welke factoren ons winkel-, keuze- en koopgedrag beïnvloeden.
Manipulatie
Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat het uitgeven van ons zuurverdiende geld overal een feestje is. Het is in het belang van ons, de shopper, dat bedrijven ons écht gaan begrijpen en hun winkels, hun productpresentaties en hun communicatie perfect op ons gaan afstemmen. Op die manier wordt het winkel-, keuze- en koopproces voor ons steeds prettiger en makkelijker. Zowel offline als online wordt winkelen, mede dankzij de wetenschap, weer echt een feestje! Verleid je klant op de winkelvloer.
Het perfect afstemmen van de winkelomgeving op het onbewuste van de shopper is dé win-win voor alle betrokkenen. Dát is de 'holy grail' van en voor de retail.
Neuro Retail Revolution
Op 3 en 4 oktober aanstaande is er een bere-interessant congres over 'ons consumentenbrein'. Deze twee dagen zitten bomvol commerciële én direct toepasbare must-knows voor op de (online) winkelvloer! Als je jouw klant ook écht wil begrijpen, en niet meer met hagel, maar écht gericht wil kunnen 'schieten', bekijk dan hier het programma: Neuro Retail Revolution. Ik ben er zelf ook bij en ik kijk er echt enorm naar uit!
Nog benieuwd waarom vrouwen minder besteden als ze hoge hakken dragen? Ik ga voortaan lekker op mijn pumps ga winkelen. Maak er een onweerstaanbare dag van!
-
Chantal Riedeman
- Werkt bij: Shopology
- Functie: shopoloog
- Website:http://www.shopology.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing