Kom. Soep. Brievenbus.

Kom. Soep. Brievenbus.
  • Food-en-retail
  • 20 nov 2014 @ 08:46
  • Link
  • Danielle Robben
    Danielle Robben

    Marketing & E-commerce Consultant
    Eperium
  • Web

Onze blogger en marketeer Danielle Robben toetst, test en bekritiseert als een soort 'Johannes van Dam van de retail' formules, waarbij vergelijkend warenonderzoek niet wordt geschuwd. Ze gaat hiertoe online shoppen en vergelijkt twee bijzondere winkels op positionering, usability en natuurlijk ook delivery. Dit keer soep.


De Culishop
Ik heb zin in een lekkere soep. De soep staat onder Hors d'Oeuvre, Aperitief & Borrelplank. Niet een heel logische plek, maar zo kom je wel te weten wat er nog meer te vinden is in de Culishop. De homepage is overzichtelijk. Ik weet in één opslag dat ik voor 15.00 uur moet bestellen om de soep morgen in huis te hebben, dat ze heel eerlijk zijn en ik € 5.95 moet bekostigen om het tot mijn voordeur te krijgen. De navigatie heeft een mega dropdown die deels van mijn pagina valt. Scrollen kan, maar dit is onoverzichtelijk. Gebruiksvriendelijker is een overzicht van de subcategorieën. Eenmaal daar kun je de producten overzichtelijk benoemen. Dat gebeurt nu twee keer. Niet nodig.

De zoekfunctie brengt me gelukkig naar de juiste plek. Kreeftensoep is een persoonlijke favoriet en lucky me dat deze binnen het aanbod valt. Goede tekstomschrijving en vooral goede productinformatie. En daar gaat het gewoon naar toe. De klant wil weten wat de voedingswaarden zijn, waar het vandaan komt en de allergie-informatie zien. Ik had namelijk nooit geraden dat er koemelk in een kreeftensoep zou zitten. Heel goed gedaan! En heel eerlijk!

De review ga ik nog geven. Misschien pak ik die waardebon van 50 euro nog even mee.
Hup die kreeftensoep gaat naar mij. Afrekenen verloopt soepeltjes. Als je in de buurt van Friesland komt kun je het gratis afhalen. Ik neem 5.95 euro voor lief en verheug me.

De site barst van de inspiratie. Ik houd van lekker eten. Minder houd ik van nadenken over dat lekkere eten. Daar heeft de Culishop wel over nagedacht. Recepten met bereidingstijd, aantal personen en benodigde ingrediënten. Ik kan meteen een deel van de ingrediënten aan mijn winkelmand toevoegen. Slim gedaan. Puntje erbij. Nog meer puntjes als ik helemaal niets meer hoef te doen en het hele recept in mijn winkelmand valt. Dan heb je meteen een vaste klant erbij. Moi.

Ik twijfel nog of ik binnen wil komen met een varken die lekker met zijn neus in de modder snuffelt en vervolgens doorklik naar de geslachte versie. Wel eerlijk en overigens goed gefotografeerd. Het ziet er smakelijk en vers uit.


En daar was die
Ik knipperde twee keer met mijn ogen toen ik achter de doos de bezorger bijna niet zag staan. Eén kreeftensoep heb ik toch besteld? Verheugd pak ik de grote doos uit zijn handen om te kijken of ik iets extra heb gekregen als vast blogger van MarketingTribune (tip). Maar niets is minder waar. Eenzaam ligt mijn kreeftensoepje onder een berg van papier en plastic. ...... en dat is niet eerlijk.

De kleinstesoepwinkel
De kleinstesoepwinkel: wij moeten even praten. Ik ben namelijk erg fan van de kleinste soep van de fabriek, fan van de huisstijl en fan van de communicatie. Bij het vinden van de kleinstesoepfabriek in jullie webshop maakte mijn hart een sprongetje. Heel eenvoudig google ik de kleinste soepfabriek en jullie website komt bovenaan te staan. Heel duidelijk en overzichtelijk klik ik op de banner van de site. Namelijk: de webshop.

Het proces verliep best prima. Natuurlijk had ik al opmerkingen genoteerd en een paar kritische noten klaar. Ik betaalde en wachtte.... en wachtte... ik mailde een week later:

“Astrid,

volgens mij wacht ik nog op mijn soep
het geld is allang overgemaakt namelijk”

En wachtte. En mailde 5 dagen later nog maar een keer:

“Astrid,

ik wacht nog steeds op mijn soep. Zijn jullie ‘m nog aan het maken misschien?”

En toen kreeg ik een telefoontje. Van Astrid. Een hele lieve meid die mij vroeg hoe ik in hemelsnaam aan dit bestelformulier was gekomen. Dit was een oud formulier dat nog uit de bubble-tijd kwam en niet meer werd gebruikt. Sterker nog: er was een totaal nieuwe site en het geld was inmiddels al weer teruggestort.

Een probleem waar we in de toekomst nog wel vaker mee te maken gaan krijgen. Oude codes die op het web rondzwerven en die als bestelformulier hun eigen leven gaan leiden. Ik moest snel mijn blog afmaken, maar zal nu zeker bij de goede shop bestellen: http://www.soepwebwinkel.nl

Mijn rating:

Culishop.nl
8

Kleinstesoepwinkel.nl
Neutraal


Danielle Robben
marketing & e-commerce consultant Eperium
 

Danielle Robben

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken