[FIM] Foodtrend 1: The End of Good Enough

[FIM] Foodtrend 1: The End of Good Enough
  • Food-en-retail
  • 15 dec 2017 @ 16:54
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • FoodTrends

Het tijdperk van instagrammable food is aangebroken. Als foodconcept moet je opvallen om gekozen te worden, stelt Food Inspiration Magazine in een vooruitblik op 2018.

Uit eten gaan doe je in 2018 meer dan ooit om online gezien te worden. Steeds meer consumenten delen via social media alles wat ze eten, met wie ze dat eten, en waar ze dat eten - en promoten daarmee gratis en voor niets jouw zaak. Tenminste... als jouw concept opvalt tussen al dat online foodgeweld. Dat opvallen doe je offline door kleurrijke, bijzonder opgemaakte gerechten te serveren die Instagramwaardig zijn en online door zelf actief te zijn op social media en daar je concept en producten te promoten. 


Deze concepten bewezen in 2017 dat over de top weer kan, en goed genoeg niet meer voldoende is. Suikerspin ijs, buddha bowls, galaxy donuts en zeemeermin toast waren afgelopen jaar de sterren aan de food-hemel en trokken duizenden gasten naar hun zaak, zowel online als offline. 

Maandag 18 december foodtrend #02: Ontbijt, lunch, souper
'In 2018 gaan we over naar meerdere eetmomenten per dag, met als afsluiter: het souper.'
 

foto The End of Good Enough, credits: Rahi Rezvani (bron: FIM)

Lees hier meer over het nieuwe
Food inspiration Jaarboek 2018

Gastblogger

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken