[FIM] Foodtrend 2: Ontbijt, lunch en souper

[FIM] Foodtrend 2: Ontbijt, lunch en souper
  • Food-en-retail
  • 18 dec 2017 @ 10:28
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • FoodTrends

Tijdens de donkere, sneeuwerige dagen voor Kerst presenteert Food Inspiration je de belangrijkste foodtrends voor 2018. Als Foodtrend #02 passeert vandaag het ontbijt, de lunch en souper. Deze klassieke drie-eenheid wankelt.

We gaan over naar meerdere eetmomenten per dag, met als nieuwe afsluiter: het souper.

Als een clockless-nomade zwerft de moderne consument door de foodwereld. We voelen ons niet langer verbonden aan de traditionele etenstijden, maar willen op ieder moment van de dag zelf de keuze hebben over wat er gegeten wordt, anywhere en anytime. Steak frites om 11 uur in de ochtend, havermout om 4 uur ’s middags of bouillon om 7 uur ’s avonds. En als afsluiter van de dag is daar de nieuwkomer: de maaltijd laat in de avond, of te wel: het souper.

Het onlangs in Amsterdam geopende Restaurant ACE speelt al handig in op de vraag naar deze maaltijd door de deuren van de keuken pas om 12 uur ’s nachts te sluiten. We voorspellen je: vele horecazaken zullen volgen: het souper wordt een heuse foodtrend in 2018.

[ bron: FIM]

Vrijdag 22 december 2017 foodtrend #03: Viva la terroirism! 'In 2018 geldt: hoe natuurlijker, hoe beter. De overtreffende trap van deze culinaire zuivering? De waardering voor terroir.'

Lees hier meer over het nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018

beeld: Turks ontbijt

Gastblogger

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken