De Nederlandse landbouw schreeuwt om een nieuwe koers

De Nederlandse landbouw schreeuwt om een nieuwe koers
  • Food-en-retail
  • 23 feb 2018 @ 11:31
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • FoodPolitiekMarketing

Het begin van de Nederlandse food-keten wordt zo gedomineerd door de (zo laag mogelijke) P van Prijs en enkele andere issues, dat het systeem begint te kraken. Tijd voor verandering. ‘Ons model is op. Het is over’, noteert Frank Mulder.

'De recente fraudezaak in de melkveehouderij is meer dan een incident. Het is een symptoom van een falend landbouwmodel. Daar kunnen we niet alleen de boeren de schuld van geven. Ons model is op. Het is over', aldus Frank Mulder in de Groene Amsterdammer:

Marc Calon sprak duidelijke woorden. Frauderen met koeien is ‘ontzettend onprofessioneel, asociaal en vreselijk dom’, zei hij, als voorzitter van Land- en Tuinbouworganisatie LTO Nederland. Het echode nog even ferm na in de studio van Nieuwsuur. Al gaat het om een groot deel van alle bedrijven in Nederland, wat Calon betreft mogen ze direct uit de LTO worden gekieperd.

Stoere taal. Het past bij het beeld van een sector die vooral druk brandjes aan het blussen is. Maar het is wel heel makkelijk om met de vinger te wijzen naar die domme, slechte boer die wéér heeft gefraudeerd. Deze fraude, en ook de bermfraude, en de mestfraude, en alle andere vormen van fraude die zijn ontdekt en misschien ook nog niet zijn ontdekt, zijn signalen dat het hele model erachter in zijn voegen kraakt. Lees hier verder.

(bron: 
de Groene Amsterdammer)

Poster: Loesje. Fotocredit schaap boven: Photo by Mike Erskine via Unsplash


 

Gastblogger

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken