De frisse marketing van inclusiviteit
- Food-en-retail
- 21 mrt 2018 @ 11:23
- Link
-
Klaus van den Berg
Klaus van den Berg - MarketingMerkenWinkelen
- 21 mrt 2018 @ 11:23
- Klaus van den Berg
Over meer vrouwen naar de top wordt veel gepraat in Nederland, maar we kunnen er ook concreet iets aan gaan doen. Directeur Aytun Aydin (foto) van Elance Academy bereidt kleurrijke meiden actief voor op een succesvol leven op basis van economische zelfstandigheid.
De toon van dit maatschappelijk merk is optimistisch, de uitstraling vrolijk en uitnodigend en de huisstijl is met pasteltinten bewust heel vrouwelijk en ‘girlie’ ontworpen. Bij Elance bouwen vrouwen van alle generaties aan hun eigen ‘Female Future’.
Mannen en vrouwen in marketing, opgelet! Het merk promoot gelijke kansen voor jonge vrouwen en biedt ook concrete mogelijkheden daartoe. Elance Academy brengt meiden en vrouwen uit allerlei leefwerelden met verschillende ‘SuperSkills’ (sterke eigenschappen) bij elkaar. In hun ‘Strong Girls Network’ stellen powervrouwen hun netwerken open en geven zij de tools om in deze netwerken mee te doen. Zo groeien meiden op tot sterke, inspirerende vrouwen en rolmodellen voor de volgende generatie.
De prikkelende en uiterst actuele kernwaarde van het merk is positieve preventie. Met hun werkwijze specifiek gericht op meiden van 12-27 jaar willen de powervrouwen van Elance voorkomen dat ze uitvallen op school, werk of dat ze in sociaal isolement raken, zodat iedereen mee kan doen in een mooie, diverse en kleurrijke wereld. Dit is niet alleen belangrijk voor de meiden, maar voor iedereen. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel vrouwen zitten er aan de top van jouw marketingafdeling? En als we nog eerlijker zijn, hoeveel kleurrijke vrouwen zitten er aan de top van jouw organisatie? Niet teams van mannen en ook niet teams van vrouwen, maar teams van mannen én vrouwen presteren het beste.
De maatschappelijke marketing van de toekomst representeert alle Nederlanders, al was het alleen al om de aansluiting met meer dan 50% van de consumentenmarkt te garanderen. Het is niet altijd voor iedereen even makkelijk om een inclusief marketingdroomteam te bouwen. Daar moet je wel het juiste netwerk voor hebben of aanboren. Elance coacht niet alleen meiden, maar kan sinds kort ook je vacatures bevrouwen. De toekomst overkomt ons niet en hetzelfde geldt voor de inclusiviteit van ons marketingvak.
Kortom, niet meer klagen of wegwuiven, maar vooral doen. De positieve preventie van het merk en netwerk Elance klinkt als toekomstmuziek in onze oren. Binnenkort breidt Elance uit van Amsterdam naar Den Haag en er zijn ook internationale toekomstplannen. Prinses Laurentien is al fan. Coach of contracteer zelf een meid die op haar toekomst wil worden of al is voorbereid. Elance is een Nederlands inclusief merk met een mooie, geloofwaardige en ook haalbare toekomstbelofte waar ook wij achter staan.
Naast fondsen en overheden bouwen de merken G-Star Raw, Vodafone, Tommy Hilfiger, Rabobank, ABN Amro, Delta Lloyd en Rochdale al met haar mee aan de inclusieve toekomst waar zij als sociaal ondernemer van de nieuwe stempel met haar merk Elance als een huis voor staat en volledig voor gaat. Directeur Aytun Aydin is een serieuze kandidaat voor de inclusieve marketingvrouw van het jaar.
Klaus van den Berg
werkzaam in marktonderzoek, strategie & trends voor bedrijven, overheden en goede doelen
Meer info:
Klik hier. Of hier op de Facebookpagina van Elance.
-
Klaus van den Berg
- Werkt bij: Klaus van den Berg
- Functie:
- Website:http://www.klausvandenberg.com
- Profiel »
- marktonderzoek
- Rabobank
- Delta Lloyd
- Rochdale
- Vodafone
- G-Star Raw
- Nederland
- merken
- Klaus van den Berg
- inclusief
- ABN Amro
- Elance
- Tommy Hilfiger
- trends
- strategie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing