[verkiezingen] Draag altijd een rode das
- Food-en-retail
- 20 mrt 2018 @ 15:29
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - MarketingPolitiek
- 20 mrt 2018 @ 15:29
- Gastblogger
Sportclubs en verenigingen hebben hun eigen tenue en ook politici hebben er een handje van om de 'kleur' van hun partij in hun kleding te dragen. Voor mannen is dat dan meestal de stropdas.
Een Groene das voor het CDA, Oranje voor de VVD, Rood voor de linksen, al hebben zij de das een jaar of wat geleden in het geheel afgeschaft. En dat is goed nieuws voor aanstaande raadsleden.
Neuromarketing-onderzoek met MRI-scanners laat zien dat het verstandig is om een rode das te dragen. Het versterkt onbewust de autoriteit van de drager. En nu de ‘rooien’ überhaupt de das aan de wilgen hebben gehangen, is het voor raadsleden een goed idee om deze kleur te claimen.
In een fMRI-studie van neuromarketing-bureau Neurensics naar de onbewuste impact van het dragen van een das in het algemeen en die met een bepaalde kleur in het bijzonder, zagen de onderzoekers van Neurensics dat een rode das het significant beter doet op
begeerte en het toekennen van waarde. Twee onbewuste emoties die leiden tot voorkeur. Eerdere studies hebben al aangetoond dat wij meer openstaan voor een visie, mening of presentatie van mensen die onze onbewuste voorkeur hebben. Zo wordt de altijd rode das
van Trump ineens veelzeggend.
Martin de Munnik
onderzoeker Neurensics
foto: Tyler Nix
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- gemeenteraad
- linksen
- marketing
- CDA
- onderzoek
- verkiezingen
- VVD
- 21 maart
- retail
- Rood
- Neurensics
- Oranje
- uitstraling
- onderzoeker
- Martin de Munnik
- kleur
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing