'Omzet biologisch doorbreekt in Nederland eind 2018 de grens van 1 miljard euro'

21sep 201715:27
  • Food-en-retail
  • 1291 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws De omzet van biologische producten in Nederlandse supermarkten gaat komend jaar voor het eerst door de grens van €1 miljard. Dat stelt directeur Dik Goorhuis van Bio+. Goorhuis zei dit aan de vooravond van marketingevent de Bio10-daagse.

Tiende Twinkle100: bol.com neemt afstand

21sep 201713:30
  • Online
  • 1695 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Online betalen

nieuws Bol.com is aanvoerder van de Twinkle100, de jaarlijkse publicatie met de grootste online verkopers in Nederland. Met een omzet van 950 miljoen euro heeft de webwinkel een ruime voorsprong op Coolblue, de nieuwe nummer 2 onder de retailers. KLM is de grootste online reisverkoper van Nederland.

Big Shots koopt animatiebedrijf WeExplain

21sep 201713:15
  • Bureaus
  • 2569 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ZakelijkContentVideoFilm

nieuws Overname in productieland: 'explanimation-producent' WeExplain wordt na een periode van intensieve samenwerking overgenomen door Big Shots Group. Met deze acquisitie verbreedt Big Shots zijn positie in het videocontent-domein.

ABN Amro wordt official eSports-partner van Ajax

21sep 201712:55
  • Sponsoring
  • 3327 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ActivatieOnline gamingVoetbalSponsorship

nieuws ABN Amro breidt het partnership met Ajax verder uit en wordt 'official eSports-partner' van de voetbalclub. De bank gaat zich ook in de snel groeiende virtuele voetbalwereld focussen op talentontwikkeling en het waarmaken van ambities.

Jeroen van Hove en Steve Brown innoveren 180 Kingsday

21sep 201712:52
  • Bureaus
  • 2074 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclamePersonaliaInnovatieStrategie

nieuws 180 Kingsday gaat extra inzetten op data en innovatie. Om dit te bewerkstelligen heeft het reclamebureau twee experts op deze terreinen aangetrokken: Steve Brown stapt in als Content & Innovation Director, samen met de van TBWA\Helsinki afkomstige Data & Insights Strategist Jeroen van Hove.

Disney werkt samen met Schooljudo

21sep 201711:50
  • Sponsoring
  • 2763 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MediaMaatschappijSportSportmarketing

nieuws The Walt Disney Company Netherlands en Schooljudo gaan intensief samenwerken om met het vernieuwde Schooljudo-programma nóg meer in de belevingswereld van basisschoolkinderen te kruipen. Vanaf oktober worden de kinderen uitgedaagd om in de jungle van Tarzan of Mowgli te werken aan Skills for Life met judo als middel.

Univé start test robot in winkels

21sep 201711:46
  • Food-en-retail
  • 2589 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieWinkelen

nieuws Robots vormen volgens veel marketeers de voorhoede van digitale ontwikkelingen in de samenleving. 'Univé wil begrijpen wat dit soort veranderingen betekenen voor klanten en hoe klanten reageren op interactie met een robot als hostess. Daarom is Univé een test gestart in een Univé-winkel in Heerhugowaard', meldt Univé vandaag. Het betreft een proef met robot Pepper.

10.000 extra kaarten voor jubileumeditie De Vrienden van Amstel 2018

21sep 201711:32
  • Algemeen
  • 2652 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Activatie

nieuws De Vrienden van Amstel LIVE! was voor 2018 - jubileumeditie - eigenlijk al uitverkocht. Door een andere decorindeling heeft het biermerk nog plek gevonden voor 10.000 extra kaarten die dinsdag a.s. in de verkoop gaan. In 2018 bestaat De Vrienden van Amstel LIVE! alweer 20 jaar.

[#12 Content Rally] Thomas Karsdorp (Terre des Hommes): 'Snacken tussen de duiven en nachtbrakers levert mooie anekdotes op'

21sep 201711:25
  • Content
  • 2369 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaContent

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Thomas Karsdorp, online contentmarketeer bij Terre des Hommes.

Transavia en OMX testen retargeting via digitale radio

21sep 201710:40
  • Media
  • 3392 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ReclameOnline advertisingRadio

nieuws Luchtvaartmaatschappij Transavia test samen met OMX, de digitale tak van OMS en digital agency NMPi, de eerste retargeting-campagne in Nederland via digitale radio. Consumenten die naar digitale radio luisteren, horen tijdens de reclamemomenten gerichte spots op basis van eerder zoekgedrag op de website van Transavia.

Caroline van Turennout (Zeeman) en Robbert de Vreede (Unilever) in SAN-bestuur

21sep 201710:34
  • Bureaus
  • 3423 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenFoodPersonaliaAward

nieuws Caroline van Turennout (Zeeman) en Robbert de Vreede (Unilever Benelux) treden beiden toe tot het bestuur van Stichting Adverteerdersjury Nederland. Zij volgen hiermee de afgetreden bestuursleden Paul Geraeds (Bakker.com) en Aline van Keulen (KPN) op.

Digital Dinner Amsterdam strikt Bas Ording (ex-Apple)

21sep 201710:31
  • Algemeen
  • 2749 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementCreatie

nieuws Inventing Future Interfaces. Hoe gaan we om met machines? In hoeverre leidt technologie ons? En hoe pas je dit toe? Digital Dinner staat dit jaar in het teken van inspirerende verhalen van internationale sprekers die in hun expertise koploper zijn op dit gebied. Zij zullen hun visie op design tools, augmented reality en toekomstige interfaces met ons delen. De organisatie heeft zojuist bekend gemaakt dat Bas Ording komt spreken tijdens het diner.

Rik Riezebos: 'Wat kunnen packaging designers leren van Byron Sharp?'

21sep 201710:17
  • Design
  • 2769 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Packaging

nieuws Geen marketeer of bureau kan er de laatste jaren omheen: het managementboek 'How Brands Grow' van Byron Sharp. Toch valt er zeker iets op diens populaire theorie af te dingen, vindt brandingspecialist Rik Riezebos (Eurib, Brand Capital). Op een bijeenkomst van BNO NEXTpack beantwoordde hij de vraag: wat kunnen packaging designers leren van Sharp?

2bMore: 'Automatisering en digitalisering grootste marketinguitdaging van 2017'

21sep 201710:09
  • Online
  • 3151 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Online advertisingDigital design

nieuws Automatisering en digitalisering vormen de grootste uitdagingen op marketinggebied binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Van de top-vijf grootste marketinguitdagingen hebben er drie betrekking op digitalisering. Dit blijkt uit onderzoek van 2bMore.

Gemeente Leiden kiest Redkiwi als digital partner

21sep 201709:51
  • Bureaus
  • 3360 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • PitchesWebsiteDigitaal

nieuws Gemeente Leiden heeft Redkiwi gekozen als digital partner. Aanleiding is de wens om een nieuwe website te realiseren waarbij de gebruikers en hun wensen centraal staan. Een plek die draait om dienstverlening en customer journey. De vraag naar informatie van inwoners en ondernemers dient voorop te staan. Daarnaast moet het een taakgedreven website gaan worden waar bezoekers snel relevante informatie kunnen vinden.

Wunder ontwikkelt merkstijl Juke

21sep 201709:20
  • Design
  • 2910 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital designVisual id

nieuws Juke is de gezamenlijke radio en muziekdienst van Talpa Radio en MediaMarkt, met muziekredacteuren als Edwin Evers en Armin van Buuren. Wunder is verantwoordelijk voor de merkstijl en het digitale design. Alef de Jong, creatief strateeg en partner Wunder: ‘Het was een mooie opdracht om de merkstijl van een nieuw Nederlands digitaal platform te ontwikkelen. De uitdaging zat er voor ons in om het digitale platform lokaal en persoonlijk te laten zijn. In het design zitten daarom vele handvatten om de service persoonlijker en gemakkelijker te maken. De gebruiker wordt geholpen bij het vinden van de juiste muziek, voor het juiste moment.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent