Eerste Mobile Movie Days met Ruben Kazantsev

22aug 201717:16
  • Media
  • 5404 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BioscoopMobileFilm

nieuws In september gaan de eerste Nederlandse Mobile Movie Days van start, een festival gericht op films die zijn gemaakt met de mobiele telefoon. Op 6 september wordt een expositie over dit fenomeen geopend in Museum Hilversum; de films die te zien zijn, variëren van speelfilms tot documentaires en animaties.

Blokker directeur Heesen stapt op

22aug 201716:52
  • Food-en-retail
  • 4658 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Personalia

nieuws Blokker-directeur Rob Heesen heeft zijn werkzaamheden voor Blokker per direct stopgezet. Zijn functie wordt overgenomen door Casper Meijer, ceo van Blokker Holding. Meijer zal de rol van algemeen directeur Blokker BV naast zijn rol als ceo van het moederconcern vervullen.

Nederlandse Ski Vereniging in zee met Wintersporters.nl

22aug 201716:40
  • Sponsoring
  • 5719 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportSponsorRingOnlineTijdschriften

nieuws De Nederlandse Ski Vereniging (NSkiV) en Wintersporters.nl bundelen hun krachten in de vorm van een gezamenlijk mediahuis. Samen willen de partijen de komende jaren meer onderscheidende wintersportcontent maken. Door de samenwerking met de NSkiV heeft Wintersporters.nl en Wintersport Magazine de mogelijkheid om verder door te groeien.

Pathé vertoont gratis de seizoensfinale van Game of Thrones

22aug 201713:10
  • Media
  • 6423 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Bioscoop

nieuws Game of Thrones kijk je het best op een groot scherm, samen met fans en vrienden. Dat vond ook Noah Zeeuw van FilmFabriek. Hij daagde Ziggo op Facebook uit in Ziggo Dome het wereldrecord Game of Thrones kijken te vestigen. Die locatie was zo last minute niet te regelen, maar Ziggo vond het wel een goed initiatief. Daarom benaderden ze Pathé, want samen kijken is tenslotte het leukst en waar kan dat beter dan in de bioscoop?

N=5 ontwikkelt campagne voor XS4ALL

22aug 201710:52
  • Bureaus
  • 7097 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesCommercials

nieuws Over internet horen en lezen we de laatste jaren ook negatieve berichten. Onze privacy staat online onder druk, social media maken ons ongelukkig en hackers zijn met ransomware uit op geld in ruil voor gegevens. Door al dat nieuws vergeten we bijna dat internet de meest fantastische dingen mogelijk maakt. Mensen met elkaar verbindt. En er dagelijks unieke oplossingen en vondsten worden gedaan. Allemaal dankzij het web. Met zijn nieuwste campagne, Wonders of the Web, laat XS4ALL deze mooie kant van het internet zien.

Nieuw product Bresc verpakt door SoGood

22aug 201710:51
  • Design
  • 5420 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Bresc produceert koelverse knoflook- en kruidenproducten gericht op de Europese gastronomiemarkt. Ellen Spaander, marketingmanager Bresc: ‘Voor de Mediterrane gambamarinade lukte het ons niet een aantrekkelijke verpakking te ontwikkelen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een specialist op dit terrein en die vonden we bij SoGood.’

Managed Hulc: 'Influencer marketing is vaak nog te tijdrovend'

22aug 201710:46
  • Content
  • 6143 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentMarketingcommunicatieDigitaal

nieuws Influencer marketing is hot, zo weet ook Hulc. De online marktplaats voor influencer marketing en seo stelt dat twee op de drie marketeers zich meer wil richten op deze vorm van marketing. 'Toch blijkt het altijd intensiever en daarmee duurder uit te pakken dan verwacht.' Hulc biedt daarom nu Managed Hulc aan.

3 metrics voor effectieve advertenties

22aug 201710:39
  • Online
  • 5253 x gelezen
  • Link
  • Cyril Westerhof
  • Geen tag

weblog Het plannen en uitvoeren van performance based marketing activiteiten is een spel van statistieken en gecontroleerde besluitvorming. Maar hoe kan je campagneresultaten nauwkeurig meten? En wat zijn waardevolle statistieken als het gaat om het beoordelen van de effectiviteit van verschillende marketing tools?

Premier League brengt single uit met MassiveMusic

22aug 201709:42
  • Content
  • 6375 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • CreatieContent

nieuws De Engelse Premier League heeft een single uitgebracht tegelijkertijd met de kick-off van het nieuwe voetbalseizoen. Het nummer 'This Is Premier League' is geschreven en geproduceerd door MassiveMusic, als onderdeel van de audio identiteit die het muziekbureau vorig jaar ontwikkelde voor de rebranding van de Premier League.

Digital agency Colours neemt Mangrove over

22aug 201709:30
  • Bureaus
  • 7396 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Geen tag

nieuws Colours verstevigt haar positie in de digitale branche met de overname van Mangrove. Colours zet hiermee een volgende stap in haar 2020 ambitie, groei naar een van de grotere digital agencies in de Nederlandse markt, gedreven vanuit strategie, realisatie en conversie optimalisatie. De naam Mangrove blijft gehandhaafd en zal zij aan zij gaan met Colours.

MarketingTribune goes Content Marketing World USA

22aug 201709:19
  • Content
  • 14298 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CreatieContent

nieuws Dat contentmarketing een hot item is in Nederland is weinig nieuws, niet voor niets besteedt MarketingTribune in samenwerking met Platform Content er een volledig nummer (eind augustus) aan. Maar ook over de grens is het onderwerp veelbesproken; in de tweede week van september is Cleveland, Ohio namelijk het toneel van het Content Marketing World 2017. Naar CMWorld komen naar verwachting 4.000 (content)marketingprofessionals uit meer dan vijftig verschillende landen tezamen om inspiratie op te doen voor hun contentmarketingstrategie voor het komende jaar. Ook MarketingTribune-redacteur Lucas Boon stapt samen met veel leden van Platform Content in september in het vliegtuig naar Cleveland om daar ter plekke de laatste ontwikkelingen te volgen. Tijd om vast voor te beschouwen.

Greenwheels kiest voor Novel

22aug 201708:49
  • Bureaus
  • 7526 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesPRMediastrategie

nieuws Greenwheels gaat op het gebied van pr en mediastrategie samenwerken met millennialbureau Novel. Greenwheels zet zich al ruim 20 jaar in voor duurzame mobiliteit en is sinds 2016 sterk vernieuwd. Zo introduceerde Greenwheels onder meer vernieuwde abonnementsvormen, app en website. Deze zomer heeft Novel een pr-campagne gevoerd rondom het verhaal van het nieuwe Greenwheels.

Begrijpen in-house creatieven de ziel van een merk beter?

22aug 201700:36
  • Bureaus
  • 9657 x gelezen
  • Link
  • Helga Voogd
  • StrategieCreatieBrandingZakelijk

weblog Hoe dichter je als marcommer bij een merk komt te staan, des te interessanter het werk wordt. Voor mij is het daarom geen verrassing dat een groeiend aantal bedrijven kiest voor in-house creatieven. Daar zitten voordelen en nadelen aan. Het grootste voordeel is dat een creatieve geest in een bedrijf een andere context ervaart en tot ander werk komt dan wanneer hij extern, bij een reclamebureau werkt, of bij een communicatiebureau. Een nadeel is de kans op afzondering. Doordat je opgaat in het bedrijf, mis je interactie met andersdenkenden.

Nieuwe privacywetgeving vereist radicale koerswending

21aug 201712:18
  • Online
  • 11406 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Privacy

nieuws Bedrijven moeten zich vanaf volgende jaar mei volledig houden aan de General Data Protection Regulation (GDPR). Niet zomaar een nieuw regeltje, maar privacyregulering met verstrekkende gevolgen. De mogelijke consequenties voor bedrijven die daar niet op anticiperen, bestaan onder andere uit een grote achterstand op de concurrentie en hoge boetes. Dat besef leeft nog onvoldoende onder marketeers en de creatieven waar zij mee samenwerken volgens Director Data&Insights bij Yourzine Riens Koopman. Hij pleit daarom voor de aanname van een Data Protection Officer. ‘Als je nog niet bent begonnen dan is de hoogste tijd om nu meteen in actie te komen.'

Destination marketing - Burgers Zoo ontwikkelt 360 gradenvideogame

21aug 201712:17
  • Media
  • 9596 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoGamification

nieuws Koninklijke Burgers’ Zoo heeft een 360-gradenvideogame ontworpen: Burgers’ Zoo Snapshot. Spelers krijgen de opdracht om de mooiste dierenfoto’s te maken in het Arnhemse dierenpark voor een foto-expositie.

Stijn van Gerwen VP Brand Partnerships VICE Media Benelux

21aug 201711:47
  • Media
  • 10191 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoPersonalia

nieuws Stijn van Gerwen start als VP Brand Partnerships bij VICE Media in Amsterdam. Hij stapt hiermee over van FremantleMedia, waar hij Director Brand Partnerships was.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent