Eredivisie steeds beter door vrouwen bekeken

16aug 201712:07
  • Sponsoring
  • 10103 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • BereikTelevisieOnderzoekVoetbalDoelgroep

nieuws Nederland was drie weken in de ban van het EK vrouwenvoetbal. De kijkcijferhit van deze sportzomer werd door meer dan 5 miljoen Nederlanders gevolgd op televisie. Hoewel de Eredivisie Vrouwen nog niet kan rekenen op dezelfde aandacht als het 'mannenvoetbal', blijkt uit onderzoek dat de Eredivisie ieder jaar op meer vrouwelijke kijkers kan rekenen.

'Ziggo zet nieuwe standaard in gamer-experience'

16aug 201712:02
  • Sponsoring
  • 23844 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Online gamingSportmarketingInterviewMarketing

nieuws Race-fans kunnen zich op 15 augustus een Formule 1-coureur wanen tijdens de Ziggo eBattle F1, eenmalig op het circuit van Zandvoort. De selectie liefhebbers kwalificeerde zich op het Ziggo eCircuit in Hoog Catharijne. Mart Roumen, projectleider namens Ziggo, legt uit hoe het mediabedrijf massaal raceliefhebbers, gamers én millennials aan zich weet te binden. 'Jongeren krijgen door de eBattle een positiever beeld van Ziggo.'

[Onderzoek] Investering in marketing automation verbetert B2B-marketing prestatie

16aug 201711:57
  • B2b
  • 6050 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Lead basedOnderzoekMarketingautomation

nieuws Act-On Software heeft vandaag samen met Econsultancy een vergelijkend onderzoek gepubliceerd over de staat van B2B marketing automation in Noord Amerika en Europa. Meer dan 350 B2B marketeers in Noord Amerika en Europa werden ondervraagd over marketing automation. De studie onthult een verband tussen investering in marketing automation en business prestatie. Het is 24 procent waarschijnlijker dat marktleiders marketing automation gebruiken en bijna twee derde van deze organisaties gebruikt marketing automation technologie, in vergelijking tot 50 procent mainstream bedrijven.

Nederland passeert grens van 500 bierbrouwerijen

16aug 201711:46
  • Food-en-retail
  • 5487 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Consumenten

nieuws Nederland heeft de magische drempel van 500 bierbrouwerijen gepasseerd. Hiermee is het aantal brouwerijen weer terug op het niveau van de middeleeuwen toen vrijwel iedere stad een of meer eigen brouwerijen kende. Dat stelt de Stichting Erfgoed Nederlandse Biercultuur (SENB), die begin 2017 is opgericht.

Contentmarketeers, maak één grote kalkoen en eet er drie maanden van

16aug 201711:23
  • Content
  • 5633 x gelezen
  • Link
  • Aart Lensink
  • ContentStrategie

weblog Oké, contentmakers. Hier komt dé vraag der vragen. Beantwoord je die vraag goed dan ben je De Slimste Contentmens van Nederland. Wat werkt beter in (content)marketing? Één keer iets goeds maken en daar ‘plakjes’ van snijden? Of: twintig blogs over verschillende onderwerpen produceren en uitserveren? De tijd gaat nu in.

Dawn en Ambassadors maken merkfilm voor Bijenkorf

16aug 201710:38
  • Bureaus
  • 12172 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingCreatieCampagnesMerkenCommercials

nieuws 'Alleen bij de Bijenkorf.' Dat is de tagline van de eerste merkfilm sinds tijden van het bekende warenhuis. Reclamebureau Dawn en productiebedrijf Ambassadors werkten samen aan deze campagne, die niet gelinkt is aan een huidige sale of actie maar juist het bijzondere gevoel van de Bijenkorf illustreert.

DAY wint Red Dot voor Eindhoven Airport en KayaTea

16aug 201710:32
  • Design
  • 6572 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws DAY creative business partners wint twee Red Dot Awards voor high design quality met haar projecten voor Eindhoven Airport (spatial communication) en het Marokkaanse merk KayaTea (packaging).

3 Voorbeelden van slimme Brand Partnerships

16aug 201710:30
  • Online
  • 7439 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • BrandingPartnership

weblog Er wordt veel geschreven over de ontwikkelingen van digitale marketing, mobile first, content strategieën, de inzet van influencers, YouTube, SEO, SEA. Maar er wordt weinig gesproken over de kracht van brand partnerships. Zonde, want in de hevig concurrende en veranderende marketingwereld zijn brand partnerships erg interessante om op te vallen tussen het advertising geweld. Bijvoorbeeld om je merkimago te veranderen, spontane vraag te creëren door vernieuwing of exclusiviteit, awareness of bereik te genereren of kosten te reduceren. Kortom hoogste tijd om een blogserie te wijden aan brand partnerships.

Gaykrant maakt comeback

16aug 201710:15
  • Media
  • 6906 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaWebsiteTijdschriftenDoelgroep

nieuws Ondernemers Hans Prummel en Richard Otto willen het merk Gaykrant nieuw leven inblazen. De Gaykrant was sinds 1980 een maandblad voor homo's, lesbiennes en biseksuelen. Na het faillissement in 2013 werd het tijdschrift overgenomen maar ging uiteindelijk toch ter ziele. Vanaf vandaag maakt Gaykrant een digitale comeback.

Media kunnen economische vitaliteit binnenstad vergroten

16aug 201709:19
  • Food-en-retail
  • 5809 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ConsumentenWinkelen

nieuws ‘Retail en media kunnen elkaar in de binnensteden heel goed versterken.’ Dat zegt Peter Joziasse, programmamanager van het Retail & Media Event, dat dinsdag 12 september in Hilversum wordt gehouden. Het event maakt deel uit van Dutch Media Week, waarin media in al hun facetten centraal staan voor de professional en het grote publiek.

Veronica verhuist Jupiler League naar zaterdag

16aug 201700:01
  • Media
  • 8205 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikDoelgroepRechtenTelevisieVoetbal

nieuws De samenvattingen van de Jupiler League wedstrijden verhuizen het komende seizoen van vrijdagavond laat naar zaterdag om 18:00 uur. Hiermee wil tv-zender Veronica een breder publiek aanspreken. De wedstrijden zelf zullen wel gewoon op vrijdag gespeeld blijven worden.

Harper's Bazaar zet diversiteit centraal

15aug 201715:50
  • Media
  • 9424 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekTijdschriftuitgeversInspiratieTijdschriften

nieuws Het septembernummer van Harper’s Bazaar staat helemaal in het teken van wat de redactie 'het urgentste maatschappelijke thema van nu' noemt: diversiteit. 'De modewereld lijkt eindelijk te snappen dat het tonen van louter jonge, dunne, witte cisgendermodellen in piepkleine kleren niet meer van nu is. Vandaar dat ook Bazaar verscheidenheid viert door de nieuwe najaarsmode te laten tonen door modellen in alle soorten, leeftijden, huidkleuren en maten.'

Nederlands Film Festival lanceert indringende merkcampagne 'Je weet niet wat je ziet'

15aug 201715:41
  • Bureaus
  • 11415 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BioscoopBrandingCampagnesFilmCommercials

nieuws Het Nederlands Film Festival (NFF), dat dit jaar plaatsvindt van 20 t/m 29 september in Utrecht, heeft vandaag zijn nieuwe campagne gelanceerd. Hiervoor slaat de organisatie de handen ineen met het nieuwe bureau Hong Kong Amsterdam dat de campagne ‘Je weet niet wat je ziet’ ontwikkelde. Voor de campagne is samengewerkt met regisseur Madja Amin en fotograaf Sophie Hemels van Cake Film & Photography.

Klarna biedt 'hassle free' propositie

15aug 201715:31
  • Online
  • 6909 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • E-commerceProducten en diensten

nieuws Annette Verdouw stapte drie maanden geleden over van European Merchant Services naar aanbieder van betaaloplossingen Klarna. Ze is als marketingmanager verantwoordelijk voor de Nederlandse, Belgische en Franse markt. Verdouw wil het verschil met concurrenten de komende tijd benadrukken. De producten die daarbij passen – zoals met één klik betalen - worden vooral op basis van big data verkregen. Met name het doel van het product en het design op basis van deze (big) data zijn van toegevoegde waarde voor de gehele customer journey. ‘Het bedienen van 60 miljoen klanten en werken met 70.000 merchants geeft ons ongelooflijk veel inzicht, waar wij onze proposities steeds weer op aanpassen.’

Slim verpakt of misleidend?

15aug 201711:44
  • Food-en-retail
  • 9532 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • PackagingWinkelen

weblog Er is veel onderzoek gedaan naar de invloed van verpakkingen op consumentengedrag. Elementen zoals kleur, materiaal, vorm en gebruiksgemak beïnvloeden (onbewust) de perceptie en daarmee ook het gedrag van consumenten. Verpakkingen geven signalen af aan het onderbewustzijn om de klant te verleiden. Of misleiden, want in sommige gevallen roept de verpakking (bewust of niet) een onjuiste beeldvorming op.

Terre des Hommes schiet met scherp via Sales Cloud

15aug 201711:10
  • Online
  • 20809 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • SalesProducten en dienstenMarketingautomationCRM

nieuws CRM is misschien niet het meest sexy onderwerp binnen het marketingspectrum, maar het is indien goed ingericht wel een conversiekanon. Die ervaring heeft marketingmanager van Terre des Hommes Sander Hanenberg met Salesforce. Zo wist de kinderhulporganisatie het behoud van zijn bestaande klanten significant omhoog te stuwen. ‘We zijn minder geld kwijt en behalen veel betere resultaten met Sales Cloud ten opzichte van ons vorige CRM-pakket.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent