De Bosatlas van het Nederlandse voetbal verschenen

16nov 201715:58
  • Algemeen
  • 17649 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Uitgevers

nieuws Tom Egbers heeft op 16 november in Zeist het eerste exemplaar van De Bosatlas van het Nederlandse voetbal in ontvangst genomen. Deze atlas brengt voetbal als volkssport breed in kaart met thema’s als de amateurs en de profs, voetbal en de maatschappij en de rol van de commercie. De atlas, een uitgave van Noordhoff Uitgevers, is tot stand gekomen in samenwerking met de Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en de KNVB.

Robbert Zantinge: 'De Grand Prix zijn dé awards voor contentmarketing'

16nov 201715:49
  • Content
  • 17943 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewContentGrand Prix Content Marketing

nieuws Het zal u niet zijn ontgaan: vanavond is de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing awards en bekroningen in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is ZB Communicatie & Media. We maken vast de balans op met oprichter en directeur Robbert Zantinge.

Rabobank en Diakonessenhuis sluiten zich aan bij Schaal+

16nov 201715:38
  • Online
  • 9306 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Geen tag

nieuws Met de start van de derde lichting digital marketingtalenten verbinden vier nieuwe organisaties zich aan Schaal+. Naast Rabobank en het Diakonessenhuis in Utrecht werkt Schaal+ voor de inzet van digital marketingtalenten inmiddels ook nauw samen met online bureaus als Second Degree en Brandwebbing. Deze bureaus zijn tegelijk kennispartner van het Digital Marketing Talent Programma.

Hoofdsponsor Heineken trakteert Hermitage op bier

16nov 201713:55
  • Sponsoring
  • 14736 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringBrandingMerkenKunst & Cultuur

nieuws Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor de Hermitage Amsterdam. Op de flesjes staan historische afbeeldingen van het gebouw van de Hermitage. Het Amstelhof werd in 1683, aan het eind van de Gouden Eeuw, opgeleverd als tehuis voor ouderen en behield die functie tot 2007, toen de transformatie tot museum begon. De flesjes zijn verkrijgbaar in de Museumshop van het museum.

Kapooow ontwikkelt #PartOfMe-campagne Stedelijk Museum

16nov 201713:49
  • Bureaus
  • 13421 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StorytellingSocial mediaKunst & CultuurCampagnes

nieuws Reclamebureau Kapooow heeft een nieuwe campagne ontwikkeld voor het Stedelijk Museum. Deze ‘Stedelijk is #PartOfMe’-campagne richt zich op toeristen en draait om echte ‘niet-Nederlandse Amsterdammers’ die al een tijdje in Amsterdam wonen. Zij vertellen in hun eigen taal over leven in Amsterdam en hun favoriete werk in het Stedelijk Museum.

Gamification grijpt aandacht van jachtige mens

16nov 201713:02
  • Online
  • 6392 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • GamificationInterview

nieuws E-learning neemt een vlucht. Meer in het bijzonder de online leerprogramma’s die het lesaanbod combineren met gamification. Joost Bazelmans is met zijn bureau RMMBR gespecialiseerd in dit domein. Hij ontwerpt, bouwt en levert online leeroplossingen en boekt hiermee goede resultaten, onder meer kort geleden tijdens de Week van de Veiligheid. ‘Als je iemand wilt triggeren, extra stimuleren en wilt helpen in een bepaalde richting, dan is gamification een uitstekend middel om te gebruiken.’

NOC*NSF en Campina verlengen partnership met vier jaar

16nov 201712:13
  • Sponsoring
  • 11363 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • FoodSportmarketingOlympische Spelen

nieuws NOC*NSF versterkt haar lopende partnership met Campina en verlengt dit tot en met 2020. Het oer-Hollandse zuivelmerk zal ook de komende Olympische spelen in PyeongChang, Zuid Korea en in 2020 in Tokio kwark leveren aan de Nederlandse atleten. Daarnaast slaan NOC*NSF en Campina de handen ineen om de naast de topsporters ook de amateursporters te bereiken om te gezond te leven.

Solidaridad en Natwerk vrezen voor wereld zonder koffie

16nov 201711:38
  • Bureaus
  • 12032 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MaatschappijFoodMVOCampagnes

nieuws Solidaridad heeft in samenwerking met Natwerk de spraakmakende campagne ‘Een wereld zonder koffie’ gelanceerd. Door klimaatverandering is de koffieproductie in gevaar, terwijl wereldwijd de consumptie jaarlijks groeit. Om ons bakje troost voor de toekomst veilig te stellen, roept de campagne consumenten, overheden, bedrijven, investeerders en de wetenschap met klem op om in actie komen.

Albert Heijn bezorgt binnen kwartier met 'flits service' op Zuidas

16nov 201711:36
  • Food-en-retail
  • 9959 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • VerkoopFood

nieuws Albert Heijn gaat flitsbezorgen in Amsterdam. Bedrijven en bewoners aan de Zuidas kunnen hun boodschappen binnen een kwartier aan de deur bezorgd krijgen. Hiermee is vaker geëxperimenteerd, meldt stadskrant Het Parool. Wel is de korte levertijd een Nederlands unicum.

Etcetera maakt GGZ-campagne tegen regelgekte in geestelijke gezondheidszorg

16nov 201710:47
  • Bureaus
  • 8254 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsMaatschappijCampagnes

nieuws Beste reizigers, ik ben depressief.' Reclamebureau Etcetera heeft een campagne ontwikkeld om de administratieve werkdruk in de geestelijke gezondheidszorg aan te kaarten. Onder het motto 'Minder regelgekte, meer zorg' wordt opgeroepen om een petitie te tekenen.

Leander van Altena business director Wunderman Amsterdam

16nov 201710:34
  • Bureaus
  • 7169 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaStrategieZakelijk

nieuws Nadat Wunderman eerder dit jaar bekend maakte de bureaus in Antwerpen, Brussel en Amsterdam nauwer te laten samenwerken, is als onderdeel van die samenwerking Leander van Altena aangesteld als Business Director van het bureau in Amsterdam. In deze rol zal hij rechtstreeks rapporteren aan Gio Canini, CEO Wunderman Benelux.

PIM Marketingliteratuurprijs op 28 november

16nov 201709:48
  • B2b
  • 7700 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Welk marketingboek maakte het meeste indruk op de jury dit jaar? Welk boek draagt het meest bij aan de vernieuwing binnen het marketing vakgebied? Op 28 november organiseert PIM de traditionele kennismakingsavond met de 10 genomineerde auteurs en hun boek.

Genomineerden voor de Next Unicorn Award 2017 bekend

16nov 201709:06
  • Food-en-retail
  • 7999 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsMarketing

nieuws De Next Unicorn Award wordt dit jaar voor de derde keer uitgereikt om het belang van startende bedrijven met scale-up potentieel uit de regio te onderstrepen. De winnaar van de Next Unicorn Award heeft zijn sporen verdiend in het ondernemerschap, maar heeft tevens zijn voetafdruk achtergelaten in de Amsterdamse regio. Retailer Picnic zit bij de laatste drie.

Cannes Lions gaat flink op de schop

15nov 201716:39
  • Bureaus
  • 11258 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EvenementReclameCannes

nieuws Reclamefestival Cannes Lions heeft grote aanpassingen aangekondigd voor de komende editie in de zomer van 2018. Campagnes kunnen minder vaak worden ingestuurd, awards en programmering krijgen een andere structuur, het festival wordt korter en het evenement zal ook gratis online worden gestreamd. 'We veranderen meer dan ooit.'

'Coolste Baan' start kaartverkoop voor WK Allround

15nov 201716:16
  • Sponsoring
  • 8571 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementSportmarketingSport

nieuws De kaartverkoop voor De Coolste Baan van Nederland en het WK Allround gaat van start. De schaatsbaan ligt van 18 januari t/m 28 februari in het Olympisch Stadion. In het tweede weekend van maart vindt het WK Allround er plaats. KPN is hoofdsponsor, Jumbo is 'presenting partner'. Andere partners zijn Univé, Nuon en Campina.

Wakker Dier vliegt kiloknallers van Hoogvliet aan

15nov 201715:24
  • Food-en-retail
  • 11077 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CampagnesFood

nieuws Wakker Dier start vandaag een campagne tegen kiloknallers bij Hoogvliet. De supermarktketen had in het derde kwartaal van 2017 namelijk veel vlees en vleeswaren zonder dierenwelzijnskeurmerk in haar folder staan.'Omdat Hoogvliet zo nodig wil stunten met kiloknallers, worden de dieren veroordeeld tot een miserabel leven in industriële stallen', aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier die net een Gouden Effie won.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent