Rondvraag over afschaffen STER: 'Laat publieke omroepen eerst zelf hun straatje opruimen'

16aug 201717:04
  • Media
  • 22321 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPolitiekTelevisieForumReclame

nieuws Waarom schaffen we de STER-reclame niet af op de zenders van de Nederlandse Publieke Omroep? Met dit pleidooi gooide NTR-directeur Paul Römer afgelopen weekend een forse steen in de zomerse mediavijver. Reden voor MarketingTribune om vakgenoten en mediawoordvoerders in de Tweede Kamer te vragen of en hoe dit gefinancierd kan worden: herinvoering van kijk- en luistergeld of door marktpartijen als Ziggo en YouTube te laten betalen voor NPO-content? Onze rondvraag bevat reacties van onder meer Frank Volmer (STER), Jan Slagter (Omroep MAX) en veel politieke partijen.

Rebranding Moneyou gericht op millennials

16aug 201716:03
  • Online
  • 9480 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebsiteDigital design

nieuws Moneyou voert een rebranding door. Na vijftien jaar neemt de online financiële dienstverlener afscheid van zijn huidige look en vervangt die door een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe tone-of-voice. Onderdeel van de rebranding is een verbeterde mobile first website waarop klanten terechtkunnen voor informatie over, en het beheren van hun producten Sparen, Lenen en Hypotheken. Daarnaast introduceert Moneyou binnenkort de nieuwe app, zodat alle bankzaken zonder gedoe vanaf elk device geregeld kunnen worden. De rebranding is gericht op millennials, de doelgroep van Moneyou.

Keynote Frank van Eijk (MeMo2) op Sponsorcongres over Zeepkistenrace van Red Bull

16aug 201713:26
  • Sponsoring
  • 12795 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sponsorcongres

nieuws De spraakmakende case Red Bull Zeepkistenrace staat centraal in de presentatie van keynote-spreker Frank van Eijk, commercial director bij onderzoek- en adviesbureau MeMo². De case dient volgens Van Eijk als voorbeeld hoe je met de sponsoring van een lokaal event de doelgroep kunt activeren en met de ondersteuning van de juiste middelen kunt zorgen voor merkeffecten onder een breder publiek.

Eredivisie steeds beter door vrouwen bekeken

16aug 201712:07
  • Sponsoring
  • 13492 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • BereikTelevisieOnderzoekVoetbalDoelgroep

nieuws Nederland was drie weken in de ban van het EK vrouwenvoetbal. De kijkcijferhit van deze sportzomer werd door meer dan 5 miljoen Nederlanders gevolgd op televisie. Hoewel de Eredivisie Vrouwen nog niet kan rekenen op dezelfde aandacht als het 'mannenvoetbal', blijkt uit onderzoek dat de Eredivisie ieder jaar op meer vrouwelijke kijkers kan rekenen.

'Ziggo zet nieuwe standaard in gamer-experience'

16aug 201712:02
  • Sponsoring
  • 28286 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Online gamingSportmarketingInterviewMarketing

nieuws Race-fans kunnen zich op 15 augustus een Formule 1-coureur wanen tijdens de Ziggo eBattle F1, eenmalig op het circuit van Zandvoort. De selectie liefhebbers kwalificeerde zich op het Ziggo eCircuit in Hoog Catharijne. Mart Roumen, projectleider namens Ziggo, legt uit hoe het mediabedrijf massaal raceliefhebbers, gamers én millennials aan zich weet te binden. 'Jongeren krijgen door de eBattle een positiever beeld van Ziggo.'

[Onderzoek] Investering in marketing automation verbetert B2B-marketing prestatie

16aug 201711:57
  • B2b
  • 8024 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Lead basedOnderzoekMarketingautomation

nieuws Act-On Software heeft vandaag samen met Econsultancy een vergelijkend onderzoek gepubliceerd over de staat van B2B marketing automation in Noord Amerika en Europa. Meer dan 350 B2B marketeers in Noord Amerika en Europa werden ondervraagd over marketing automation. De studie onthult een verband tussen investering in marketing automation en business prestatie. Het is 24 procent waarschijnlijker dat marktleiders marketing automation gebruiken en bijna twee derde van deze organisaties gebruikt marketing automation technologie, in vergelijking tot 50 procent mainstream bedrijven.

Nederland passeert grens van 500 bierbrouwerijen

16aug 201711:46
  • Food-en-retail
  • 7238 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Consumenten

nieuws Nederland heeft de magische drempel van 500 bierbrouwerijen gepasseerd. Hiermee is het aantal brouwerijen weer terug op het niveau van de middeleeuwen toen vrijwel iedere stad een of meer eigen brouwerijen kende. Dat stelt de Stichting Erfgoed Nederlandse Biercultuur (SENB), die begin 2017 is opgericht.

Contentmarketeers, maak één grote kalkoen en eet er drie maanden van

16aug 201711:23
  • Content
  • 6088 x gelezen
  • Link
  • Aart Lensink
  • ContentStrategie

weblog Oké, contentmakers. Hier komt dé vraag der vragen. Beantwoord je die vraag goed dan ben je De Slimste Contentmens van Nederland. Wat werkt beter in (content)marketing? Één keer iets goeds maken en daar ‘plakjes’ van snijden? Of: twintig blogs over verschillende onderwerpen produceren en uitserveren? De tijd gaat nu in.

Dawn en Ambassadors maken merkfilm voor Bijenkorf

16aug 201710:38
  • Bureaus
  • 15986 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingCreatieCampagnesMerkenCommercials

nieuws 'Alleen bij de Bijenkorf.' Dat is de tagline van de eerste merkfilm sinds tijden van het bekende warenhuis. Reclamebureau Dawn en productiebedrijf Ambassadors werkten samen aan deze campagne, die niet gelinkt is aan een huidige sale of actie maar juist het bijzondere gevoel van de Bijenkorf illustreert.

DAY wint Red Dot voor Eindhoven Airport en KayaTea

16aug 201710:32
  • Design
  • 9907 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws DAY creative business partners wint twee Red Dot Awards voor high design quality met haar projecten voor Eindhoven Airport (spatial communication) en het Marokkaanse merk KayaTea (packaging).

3 Voorbeelden van slimme Brand Partnerships

16aug 201710:30
  • Online
  • 8272 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • BrandingPartnership

weblog Er wordt veel geschreven over de ontwikkelingen van digitale marketing, mobile first, content strategieën, de inzet van influencers, YouTube, SEO, SEA. Maar er wordt weinig gesproken over de kracht van brand partnerships. Zonde, want in de hevig concurrende en veranderende marketingwereld zijn brand partnerships erg interessante om op te vallen tussen het advertising geweld. Bijvoorbeeld om je merkimago te veranderen, spontane vraag te creëren door vernieuwing of exclusiviteit, awareness of bereik te genereren of kosten te reduceren. Kortom hoogste tijd om een blogserie te wijden aan brand partnerships.

Gaykrant maakt comeback

16aug 201710:15
  • Media
  • 7301 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaWebsiteTijdschriftenDoelgroep

nieuws Ondernemers Hans Prummel en Richard Otto willen het merk Gaykrant nieuw leven inblazen. De Gaykrant was sinds 1980 een maandblad voor homo's, lesbiennes en biseksuelen. Na het faillissement in 2013 werd het tijdschrift overgenomen maar ging uiteindelijk toch ter ziele. Vanaf vandaag maakt Gaykrant een digitale comeback.

Media kunnen economische vitaliteit binnenstad vergroten

16aug 201709:19
  • Food-en-retail
  • 7584 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ConsumentenWinkelen

nieuws ‘Retail en media kunnen elkaar in de binnensteden heel goed versterken.’ Dat zegt Peter Joziasse, programmamanager van het Retail & Media Event, dat dinsdag 12 september in Hilversum wordt gehouden. Het event maakt deel uit van Dutch Media Week, waarin media in al hun facetten centraal staan voor de professional en het grote publiek.

Veronica verhuist Jupiler League naar zaterdag

16aug 201700:01
  • Media
  • 8674 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikDoelgroepRechtenTelevisieVoetbal

nieuws De samenvattingen van de Jupiler League wedstrijden verhuizen het komende seizoen van vrijdagavond laat naar zaterdag om 18:00 uur. Hiermee wil tv-zender Veronica een breder publiek aanspreken. De wedstrijden zelf zullen wel gewoon op vrijdag gespeeld blijven worden.

Harper's Bazaar zet diversiteit centraal

15aug 201715:50
  • Media
  • 9739 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekTijdschriftuitgeversInspiratieTijdschriften

nieuws Het septembernummer van Harper’s Bazaar staat helemaal in het teken van wat de redactie 'het urgentste maatschappelijke thema van nu' noemt: diversiteit. 'De modewereld lijkt eindelijk te snappen dat het tonen van louter jonge, dunne, witte cisgendermodellen in piepkleine kleren niet meer van nu is. Vandaar dat ook Bazaar verscheidenheid viert door de nieuwe najaarsmode te laten tonen door modellen in alle soorten, leeftijden, huidkleuren en maten.'

Nederlands Film Festival lanceert indringende merkcampagne 'Je weet niet wat je ziet'

15aug 201715:41
  • Bureaus
  • 13473 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BioscoopBrandingCampagnesFilmCommercials

nieuws Het Nederlands Film Festival (NFF), dat dit jaar plaatsvindt van 20 t/m 29 september in Utrecht, heeft vandaag zijn nieuwe campagne gelanceerd. Hiervoor slaat de organisatie de handen ineen met het nieuwe bureau Hong Kong Amsterdam dat de campagne ‘Je weet niet wat je ziet’ ontwikkelde. Voor de campagne is samengewerkt met regisseur Madja Amin en fotograaf Sophie Hemels van Cake Film & Photography.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent