FonQ legt focus op Belgische markt

15nov 201712:06
  • Food-en-retail
  • 10970 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Webwarenhuis FonQ investeert in het veroveren van een grotere marktpositie op de Belgische markt. Lokale focus en sterke merkpositionering zijn hierbij leidend. Net als in Nederland zal FonQ.be zich richten op de domeinen wonen, koken en lifestyle. Wegens de aanhoudende groei in Nederland en de verwachte groei in België is er een nieuw hoofdkantoor met warehouse in ontwikkeling, meldt het merk.

Have A Nice Day overgenomen door Intracto uit België

15nov 201711:57
  • Bureaus
  • 8866 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ZakelijkOnline advertisingStrategie

nieuws Het Belgische digitale bureau Intracto versterkt zijn aanwezigheid op de Nederlandse markt met de overname van het dertig man sterke Have A Nice Day uit 's-Hertogenbosch. Met 160 experts aan boord groeit de groep zo uit tot een grote speler in de Benelux.

Wereldwijde belangstelling voor tweede editie CEX Sells

15nov 201711:31
  • B2b
  • 8451 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Consumenten

nieuws Een onderscheidende customer experience (CEX) is kansloos als bedrijven onvoldoende gebruik maken van data en technologie niet omarmen. Daarnaast is het essentieel dat de klantbeleving authentiek en geloofwaardig is.

Eppo van Nispen tot Sevenaer directeur Beeld en Geluid

15nov 201710:49
  • Media
  • 13299 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PersonaliaKunst & CultuurTelevisie

nieuws De raad van toezicht van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid heeft Eppo van Nispen tot Sevenaer benoemd tot algemeen directeur. Hij heeft als bestuurder veel ervaring in zowel de journalistieke, erfgoed- als de omroepsector. De afgelopen zeven jaar was hij directeur van Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). Als algemeen directeur is hij verantwoordelijk voor de visie, de strategie en het beleid van Beeld en Geluid, waar de mediacultuur centraal staat.

De'Longhi Group kiest voor Stroom

15nov 201710:24
  • Bureaus
  • 10150 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • KlantenMediabureauMerken

nieuws Producent van huishoudelijke apparaten De’Longhi Group met haar merken Braun, Kenwood en De’Longhi schakelt Stroom in voor de mediastrategie en -inkoop. De keuze viel op dit mediabureau vanwege het hoge serviceniveau, de can-do-mentaliteit en het feit dat Stroom zich echt opstelt als business-partner om de doelstellingen van De’Longhi te realiseren.

Nobelprijs voor de Domheid

15nov 201710:00
  • Bureaus
  • 6318 x gelezen
  • Link
  • Tim den Heijer
  • Reclame

weblog Als marketeer moet je het gedrag van consumenten veranderen. Lastig. Want prachtige campagnes hebben lang niet altijd aantoonbaar resultaat. Gelukkig is er een wetenschap die snapt hoe je gedrag beïnvloedt: gedragseconomie.

Land Rover BORN internationale designwedstrijd van start

15nov 201709:44
  • Design
  • 8374 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws De 2018-editie van de Land Rover BORN Awards is officieel van start gegaan. Deelnemers aan de jaarlijkse, internationale designwedstrijd kunnen zich tot maart 2018 online aanmelden via www.born.com.

Waarom de foute kersttrui zo’n goed gevoel geeft

15nov 201709:04
  • Food-en-retail
  • 9104 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • TrendsWinkelen

nieuws Voor het derde jaar op rij zijn de kersttruien helemaal hot voor de feestdagen. Dit jaar draagt naar verwachting 1 miljoen Nederlanders weer deze ultieme feesttrui. Dit blijkt uit cijfers van online winkelcentrum Beslist.nl. Hoe komt het dat foute kersttrui de laatste jaren zo’n succes is? En wat is de trend voor 2017?

SNS en Alfred geven Typische Nederlander nieuwe extraatjes

15nov 201700:02
  • Bureaus
  • 12000 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ActiesKlantenCommercialsCampagnes

nieuws SNS en Alfred hebben samen een tweede commercial ontwikkeld, met opnieuw de Typische Nederlander in de hoofdrol. Heel typisch Nederlands is deze Bart dol op extra's, zeker ook in de supermarkt.

Ali B. en schoonvader strijden om Loden Leeuw

14nov 201718:34
  • Bureaus
  • 16083 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • TelevisieCommercialsAwardReclame

nieuws Het reclamevak huivert, want de nominaties voor de Loden Leeuwen zijn bekend. Winston en Renate Gerschtanowitz, Ali B, en Paul Haenen zijn door het publiek genomineerd als meest irritante BN'ers in de Nederlandse tv-reclame dit jaar. De meest irritante merkreclame is gemaakt door Albert Heijn, Becam en Gamma.

JFK overgenomen door TopGear-uitgever VDS

14nov 201717:44
  • Media
  • 16332 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentVerkoopUitgeversTijdschriften

nieuws VDS Publishers, uitgever van TopGear in Nederland en België, versterkt zijn positie aan de bovenkant van het mannensegment met de overname van JFK. JFK was in handen van investeerders. TopGear richt zich op liefhebbers van auto’s in combinatie met mannenlifestyle. JFK focust op lifestyle, waarvan auto’s zeker deel uitmaken. De nieuwe eigenaren zien dan ook een goede match.

Prijswinnende start-up combineert boeken met Augmented Reality

14nov 201715:15
  • Online
  • 9271 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenInnovatie

nieuws Wie dacht dat boeken verleden tijd zijn voor kinderen van tegenwoordig, had buiten de start-up ARmazing gerekend. Door gebruik te maken van Augmented Reality brengen drie jonge ondernemers uit Zoetermeer oude en nieuwe media bij elkaar. Het resultaat, het kinderboek De avonturen van Max – Op zoek naar Fl..,met levensechte 3D-beelden, is al in de prijzen gevallen.

Dunkin' Donuts opent op Centraal Station Amsterdam

14nov 201714:48
  • Food-en-retail
  • 10675 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodKlant

nieuws De eerste Dunkin’ Donuts in samenwerking met de NS is geopend op het Centraal Station te Amsterdam. Amsterdam Centraal is het eerste treinstation met een Dunkin’ Donuts filiaal, nadat er vanaf 23 maart zeven vestigingen in Nederland zijn geopend. Deze achtste vestiging is volgens de nieuwste internationale huisstijlelementen vormgegeven. Dat maakt Dunkin’ Donuts, een wereldspeler in coffee- & baked goods merken, vandaag bekend. 'Dunkin’ Donuts telt ruim 12.200 winkels in 45 landen.

Connexxion gunt busreclame aan OVMedia

14nov 201714:02
  • Media
  • 16578 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PromotieReclameOutdoor

nieuws Vervoersbedrijf Connexxion besteedt zijn reclame-diensten uit aan met mediabedrijf OVMedia. Daarmee wordt OVMedia vanaf januari 2018 de marktleider voor busreclame in Nederland.

Willemsen nieuwe marketingdirecteur Persgroep

14nov 201713:45
  • B2b
  • 12862 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PersonaliaUitgeversMarketing

nieuws Bert Willemsen heeft Harry de Haas per direct opgevolgd als nieuwe marketingdirecteur van de Persgroep Nederland. De Haas vertrekt naar KPN. Willemsen heeft in zijn 9-jarige loopbaan binnen de Persgroep brede marketingervaring opgebouwd.

[#14 Content Rally] Rosanne Willems: 'Bedenk altijd eerst wat het doel is van je content'

14nov 201713:27
  • Content
  • 8484 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonalia

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Rosanne Willems, projectleider online bij AvroTros.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent