RTL meldt slecht eerste halfjaar

30aug 201711:09
  • Media
  • 5989 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Televisie

nieuws RTL Nederland heeft een slecht halfjaar achter de rug in vergelijking met 2016. De omzet daalde met 10 miljoen euro tot 226 miljoen. De brutowinst daalde met ruim 33% naar 20 miljoen euro.

Bite Back wint NRC Charity Awards 2017

30aug 201700:02
  • Media
  • 13587 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ReclamePrintDagbladuitgeversAward

nieuws Dierenrechtenorganisatie Bite Back heeft dinsdag 29 augustus in Amsterdam de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards. De stichting, die campagne voert voor de rechten, de noden, het welzijn, en de vitale belangen van dieren, kreeg de prijs voor een advertentie waarin het woord ‘hanenpap’ werd uitgebeeld in letters van gehakt.

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: We Fashion, NFF, Sigma

29aug 201714:10
  • Bureaus
  • 11167 x gelezen
  • Link
  • Bart Vijlbrief
  • AdvertisingCampagnesCommercialsTelevisie

nieuws Fris en uitgerust nieuwe video’s bekijken die tijdens mijn vakantie zijn verschenen, leuk toch? Och… Het was niet in alle gevallen een fijne thuiskomst.

538 geeft studentenkamer weg

29aug 201713:41
  • Media
  • 10185 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioBranded content

nieuws Het vinden van een studentenkamer in Amsterdam is moeilijk, woonruimte is schaars en duur in de hoofdstad. 538 en The Student Hotel helpen studenten een handje en regelt voor één studiejaar een kamer voor één van de luisteraars middels een branded content campagne.

Bestedingen radioreclame stabiel in eerste helft 2017

29aug 201712:15
  • Media
  • 9144 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikRadio

nieuws RAB, het Radio Advies Bureau publiceert de radioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2017. De netto radioreclamebestedingen kwamen uit op 104,8 miljoen euro; 45,9 miljoen euro in het eerste kwartaal en 58,9 miljoen euro in het tweede kwartaal. Dit is nagenoeg gelijk aan de omzet van vorig jaar (-1%).

[Interview] Dennis Hoogervorst over augmented reality in BSR-onderzoek

29aug 201710:09
  • Media
  • 8093 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • OnderzoekMediastrategieDoelgroep

nieuws Sanoma lanceerde in maart 2017 de BSR Quality Planner. Zoals gebruikelijk met twee assen, in 2D. Dat kon beter, dacht Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma, toen hij hoorde van een derde dimensie. Met behulp van augmented reality kunnen merken nu hun plek bepalen in een 3D BSR-model. We spreken met Hoogervorst over het hologram en de samenwerking met de NHTV.

Doelgroepdenken 2.0: de ijkpersoon voorbij

29aug 201709:49
  • Content
  • 7956 x gelezen
  • Link
  • Carolien Vader
  • DoelgroepenContent

weblog Er wordt nog steeds op opleidingen voor journalistiek, communicatie en media geleerd dat je voor de strategie van een magazine een ijkpersoon behoeft. Let wel: één enkele persoon die symbool moet staan voor een gehele doelgroep, gebaseerd op demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, opleiding en bestedingspatroon, aangevuld met enkele kenmerken (vooroordelen en aannames dus) over interesses en vrijetijdsbesteding. Fout. Hartstikke fout. Doelgroepdenken anno nu vergt iets meer energie dan het bedenken van één enkele fictieve lezer.

JWT en Mindshare ontwikkelen 'ING introduceert'

29aug 201706:31
  • Bureaus
  • 4833 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Campagnes

nieuws ING start met 'ING introduceert', een communicatieconcept waarin klanten vooruit helpen centraal staat en dat aansluit op het veranderende mediagebruik. J. Walter Thompson ontwikkelde in samenwerking met mediabureau Mindshare en ING een concept dat laat zien welke rol de bank heeft in het leven van Nederlanders. Een bankvreemde campagne met een knipoog die tegelijkertijd volledig past bij de koers die ING sinds een aantal jaren volgt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk