[Commercial Review] Maurice van Susante over Samsung, KPN en ministerie van Defensie

21aug 201710:13
  • Bureaus
  • 12844 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • TelevisieCommercialsCampagnesAdvertising

nieuws Veel mensen (in het vak) spraken de laatste tijd over de viral van Interpolis. Deze sloeg in mijn beleving de plank mis, vooral omdat ik de rol van en koppeling naar Interpolis erg dun vond. Los van het vermeende plagiaat en de makkelijke traan. Samsung heeft als leverancier van mobiele telefoons in mijn beleving een duidelijkere rol hierin. Ook de samenwerking voor dit initiatief met Rijkswaterstaat, Veilig Verkeer Nederland, ANWB en de Fietsersbond is lovenswaardig.

Sociaal beleid

21aug 201710:09
  • Media
  • 10600 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • VideoSocial Media

weblog Linda de Mol deed het met haar eigen LINDA TV, uitgever TMG met het videoplatform Telegraaf VNDG en binnenkort krijgen we er opnieuw een videodienst bij, op nog grotere schaal, genaamd Watch. Een product welke rechtstreeks uit de koker van Facebook’s voorman Mark Zuckerberg komt en ons nog meer wil connecten met vrienden. De vraag is echter of de nieuwe dienst niet juist afkeer oproept, nu de groei van pushnieuws en (gesponsorde) clickbait als steeds vervelender wordt ervaren.

ANA-cadabra

18aug 201711:14
  • Media
  • 28413 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MediabureauBig dataZakelijk

weblog Vorig jaar rondom deze tijd ontstond enige beroering in de mediawereld naar aanleiding van de ANA-papers. Eén van de pijnpunten die de Amerikaanse BVA in de zomer van 2016 aan het licht bracht, is het gebrek aan transparantie in de huidige advertentiemarkt. Het zou volgens het onderzoeksbureau K2, dat het veldwerk verrichtte, op twee fronten goed mis zijn. Dat is allereerst aan de financiële kant. Er was/is veel onduidelijkheid over kortingen en de omvang en richting van geldstromen.

AD dagelijks live vanuit Spanje bij Vuelta

18aug 201711:10
  • Media
  • 25137 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • NieuwsmediaSportVideo

nieuws Tijdens de Vuelta komen AD.nl en de regionale titels: De Gelderlander, Tubantia, BN deStem, PZC, Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad en de Stentor andermaal met een eigen online programma In Het Wiel. De presentatie is in handen van Hidde van Warmerdam. Thijs Zonneveld, Edwin Winkels en Michiel Elijzen zullen als analist optreden. Direct na de finish zullen de eerste reacties van de renners ook live uitgezonden worden.

[Interview] Jorn Agterberg over Qmusic en Het Geluid

18aug 201710:12
  • Media
  • 24866 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • RadioInterview

nieuws Het populaire radiospel Het Geluid van Qmusic is na 12 jaar aangepast. Nu maken niet alleen kandidaten op de radio kans op een geldprijs, maar ook iedereen met de Qmusic-app kan meespelen. We spreken met marketingmanager Jorn Agterberg over de zender, het spel en de branche.

Expand Online en Men in Green lanceren platform voor dynamische banners

18aug 201709:47
  • Media
  • 24469 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineAdvertising

nieuws Sinds de omschakeling van flash- naar HTML-banners is er een wirwar van platformen en tools ontstaan om previews van banners rond te sturen. Deze platformen worden niet alleen aangeboden door publishers zoals Google en Adform, soms zijn er ook lokale initiatieven zoals AdPiler. Het doel van al deze platformen is nagenoeg gelijk: tijdbesparing.

NOM: bereik print gelijk, digitaal stijgt

18aug 201709:19
  • Media
  • 22667 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekTijdschriftenBereik

nieuws Het printbereik van magazines is voor de tweede keer op rij stabiel gebleven en het digitale bereik is met 7 procent gestegen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken en de NOM Print en Doelgroepmonitor 2017-II die door NOM zijn gepubliceerd.

Jeroen Verkroost Managing Director Digital bij Omnicom Media Group Nederland

18aug 201708:41
  • Bureaus
  • 19294 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaDigitaal

nieuws Er is volop dynamiek in de top van Omnicom Media Group Nederland. In januari werd Patrick Molleman de nieuwe CEO. Per 1 september wordt Jeroen Verkroost Managing Director Digital. Verkroost was van 2013 tot 2016 Chief Digital Officer bij de Persgroep en recent werkzaam voor Adoptiq. Tot voor kort vervulde Verkroost ad interim de directeursfunctie van het IAB.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk