Margriet viert 85-jarig jubileum
Magazine Margriet bestaat 85 jaar. Het magazinemerk viert deze mijlpaal met een dik jubileumnummer, met o.a. de winactie ‘Margriet viert 85 dagen feest’ en een exclusief katern met Oma Duck als gasthoofdredacteur.
Jurylid GPCM Thijs Jaski van Yune: 'Pak de kans om met jouw case de toekomst van ons vak te schetsen'
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing staan in de startblokken om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Aan het woord Thijs Jaski, Managing Director van video- en contentmarketingbureau Yune: ‘Content wordt, mede door platformen als TikTok, rauwer, ongepolijster, wellicht zelfs zuiverder en eerlijker.’ Thijs jureert de categorie Bekroningen Creatie.
Jurylid GPCM Jerome Kuijken van De Speld: 'Zet jezelf op de kaart als echte contentmarketingspecialist'
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing zitten inmiddels klaar om de cases vanaf 13 september 2023. te gaan beoordelen. Voorafgaand laten we zes juryleden aan het woord. Jerome Kuijken is managing partner van De Speld en jurylid in de categorie Awards voor de B2C & Campagnes.
Holland Casino lanceert nieuwe commercial Enigma
De nieuwe commercial van Holland Casino ‘Enigma’ - in samenwerking met Indie Amsterdam - moet invulling geven aan het thema ‘Leef spannend’ en is de opvolger van ‘Alles op rood’.
De zomer van... Marijn Peters van Natwerk
Marijn Peters, Creatief Directeur bij Natwerk én oprichter van duurzaam botenmerk Craftmanship. Hij is zó gek op varen dat hij, samen met zijn vriendin, zijn ideale boot heeft ontworpen en gebouwd.
Drie nieuwe consultants voor DVJ Insights
Marktonderzoeksbureau DVJ Insights heeft drie nieuwe consultants aangesteld voor het Global Consultants-team. Van links naar rechts: Pavi Chandrasekaran, Joyce Pakkert en Dominik Ebbers.
Crisp lanceert eerste inhouse geproduceerde tv-commercial
Online supermarkt Crisp lanceert zijn eerste inhouse geproduceerde tv-commercial: ‘Zie dat je supermarkt maar eens doen.’
[onderzoek] 'Veel organisaties moeten hun wervingsbeleid herzien'
Uit onderzoek van Tilburg University en Rendement Uitgeverij naar de werving-en-selectiepraktijken in Nederland blijkt een aanzienlijk deel van de organisaties in het werving-en-selectietraject te kijken naar discriminatiegevoelige persoonskenmerken in het cv. Als de Wet toezicht gelijke kansen bij werving en selectie in werking treedt, zullen veel organisaties hun wervingsbeleid moeten herzien. Daarnaast checkt ruim 25% de socialmediaprofielen van kandidaten.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Jules Ruig van Mr Marvis
Jules Ruig werkt nu bijna drie jaar bij Mr Marvis als External Relations & Sustainability Manager. Hij praat ons bij over het explosief groeiende fashionmerk Mr Marvis en natuurlijk over zijn komende zomerplannen: 'Het behalen van onze B Corp-certificering in 2023 was een mijlpaal.'
Jurylid GPCM Marieke Heesakkers: 'Je hoeft geen grote organisatie met mega budget te zijn om goede content te maken'
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing staan in de startblokken klaar om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Marieke Heesakkers, eigenaar Mens en Merk en Beste Brabantse Marketeer 2021, jureert de categorie Bekroningen Distributie.
[column] Top 5-TikTok-trends: Spinning katten, kloppende irritatieklieren en peperdure lekkernijen
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
GPCM-jurylid Yvonne van Bokhoven: ‘Video niet meer weg te denken uit content marketing’
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing zitten inmiddels klaar om de cases vanaf 13 september a.s. te gaan beoordelen. Voorafgaand laten we een aantal juryleden aan het woord. Hier is Yvonne van Bokhoven, EVP Europe & APAC bij Team Lewis en jurylid bij de Awards in de categorie B2B & B2E.
Deborah Schüssel van Nima: 'Alleen al in september barst Nima van nieuwigheden uit zijn voegen'
Deborah Schüssel is Manager Marketing & Members bij branchevereniging Nima. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Frustratie? Als iets dat misleiding is, marketing wordt genoemd.’
DOSSIER SUMMER IN THE CITY DE zomer van Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Romélia Schwarzkächel werkt als Marketing Manager bij biologisch voedingsmerk TerraSana. Zij wijdt ons in in haar werkzaamheden, haar drijfveer als marketeer en de plannen voor zomer 2023.
Allerhande bestaat 40 jaar, 22.000 recepten
Allerhande, het culinaire magazine van Albert Heijn, bestaat 40 jaar. In die 40 jaar publiceerde het magazine (en later de app) meer dan 22.000 recepten. Ter gelegenheid van deze mijlpaal kijkt Allerhande terug op 40 jaar culinaire reizen, vooruit naar de ‘Maaltijd van de toekomst’ én wordt Mijn Allerhande weekmenu geïntroduceerd.
[onderzoek] Minder Nederlanders volgden online opleiding in 2023 en LOI bekendste aanbieder
Het aantal Nederlanders dat een online opleiding volgde daalde van 3,6 miljoen in 2021 naar 3,1 miljoen in 2023 en van de aanbieders van online opleidingen is LOI de bekendste. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Marcel Surendonk van Mojo
Marcel Surendonk, Head of Brand Partnerships bij Mojo, is in de zomertijd altijd super druk vanwege alle festivals. Dus dan geen lange vakanties voor hem. Na Lowlands, het laatste grote festival van het seizoen, gaat hij met dochterlief naar Londen.
SkyShowtime najaar 2023 beschikbaar voor een miljoen abonnees Ziggo
Streamingdienst SkyShowtime komt najaar 2023 beschikbaar voor één miljoen abonnees als onderdeel van hun Ziggo-abonnement en vervangt hiermee Movies&Series L en XL.
De zomer van... Sarah Clark van Lululemon
Sarah Clark is senior VP EMEA van Lululemon, het ‘technical fitness and lifestyle apparel brand’. Deze maand opent het Canadese merk een tweede winkel in Amsterdam. Sarah ging fietsen in Kyrgyzstan.
Nieuwssite Drimble onafhankelijk verder met nieuwe redactie
De (hyper)lokale nieuwsaggregatiesite Drimble gaat zelfstandig verder, inclusief een compleet eigen team waaronder een redactie. De site viel voorheen onder de Matrixian Group.
Hema sterkste sponsormerk en GP sterkste sportevenement
Van de bedrijven die als grote sponsor actief zijn in Nederland is Hema het populairst onder de bevolking, blijkt uit het Sponsor Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. De winkelketen sponsort de succesvolle wieler- en schaatsploeg Team Jumbo-Visma.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Roel Goudsmits van Bonduelle
Roel Goudsmits is Key Account Manager bij Bonduelle Foodservice. In juli gaat hij samen met zijn vrouw Lonneke en zoontjes Beau en Stijn naar hun eigen appartement in Altea in Spanje: ‘Met een goede vakantie kun je jezelf echt resetten.’
Bol.com: 'Markt voor online retailmedia staat voor een grote doorbraak'
'De markt voor online retailmedia staat voor een grote doorbraak. We nodigen merken nu actief uit in onze omgeving', stelt Joris Scheepens, Chief Advertising Officer bij Bol.com.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Brenda Smith van A.S. Watson
CMO Brenda Smith heeft een zeer succesvol seizoen met Kruidvat achter de rug en het is tijd om even compleet te resetten. Ze is overladen met awards en de verkoopcijfers van de retailer gingen gestaag omhoog. Hoofdrolspeler Lies in de tvc’s heeft Kruidvat tot een gewilde lovebrand gemaakt.
[column] Top 5-TikTok-trends: kiezen of delen, communitymanagement en Sportlife
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
KPN lanceert W-Sport: zender met 24/7 vrouwensport
KPN start op 18 augustus met een nieuwe sportzender, die 24/7 vrouwensport uitzendt. Op W-Sportdat in het basispakket van KPN te zien is, wordt dagelijks onder meer voetbal, motorsport, basket, volleybal en andere sporten met vrouwen uitgezonden.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Mitchel Oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen
Mitchel Oude Nijhuis is Directeur E-commerce & Marketing bij en mede-eigenaar van Kees Smit Tuinmeubelen. Vakantie draait bij hem om het samenzijn met familie en vrienden en het maken van herinneringen.
[Marketing the Rainbow #41c] Nike gaat gewoon kleurrijk door
Sportmerk Nike (spreek uit: Naikie) is erg actief in Marketing the Rainbow. Hun activiteiten zijn zo omvang- en kleurrijk dat ik het overzicht in drie delen geknipt heb. Vandaag het derde en laatste deel.
Grand Prix Content Marketing: 'Content marketing is omnipresent'
Op 31 oktober worden ze weer uitgereikt, de prestigieuze Grand Prix Content Marketing-awards en -bekroningen. Inschrijven is nog tot 13 september mogelijk. Freek Janssen van het Genootschap van Contentstrategen legt uit waarom je als content marketeer eigenlijk niet mag en kunt ontbreken op dit nationale content marketing-feest.
Minister Adriaansens maakt weg vrij voor verdere uitrol 5G-netwerk
Het Nederlandse bedrijf Immarsat verliest de radiofrequentie die het bedrijf nu nog gebruikt zodat de uitrol van het 5G-netwerk in Nederland door kan gaan. Minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat trekt de vergunning die het bedrijf daarvoor gebruikt per 1 februari 2024 in, schrijft zij in een brief aan de Tweede Kamer.
Paul Visser nieuwe zakelijk directeur PowNed
Paul Visser wordt per 1 oktober 2023 zakelijk directeur bij Omroep PowNed. Na het vertrek van algemeen directeur Lucas Goes, die per 1 augustus jl. bij de NTR van start ging, kwam een bestuursfunctie vrij bij de omroep.
Continews wint pitch PR SolarEdge
Fabrikant van energietechnologie, SolarEdge, is een samenwerking aangegaan met PR-bureau Continews. De samenwerking is naar eigen zeggen ‘gericht op het proactief creëren van free publicity rondom SolarEdge binnen de solar industrie in de Benelux.’
De zomer van... Binne Heida van Blauw Research
Binne Heida is naast Business Lead Product Development bij Blauw Research ook een fanatiek mountainbiker. De Ardennen stonden daarom dit jaar al drie keer op het vakantiemenu.
Amp.Amsterdam ontwikkelt audio-identiteit TeamNL
Het Amsterdamse sonic branding bedrijf Amp.Amsterdam /The Sonic Branding Company ontwikkelde de nieuwe audio identiteit-van TeamNL.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Desmond Hillebrand van Phatfour
Ineens kom je ze overal tegen (en als je pech hebt lig je eronder): fatbikes. Deze van oorsprong voor extreme omstandigheden ontworpen fietsen hebben nu de Nederlandse fietspaden als nieuwe habitat. In gesprek met Desmond Hillebrand, Marketing Manager bij Phatfour, over vakantie en de marketing van deze dikke fietsen.
[column] De pinkwashing van Barbie
Om maar duidelijk te zijn: ik heb de Barbie-film niet gezien en ik ben het ook niet van plan. Ik heb daarom ook niets over de film zelf te vertellen, wel over de enorm indrukwekkende marketingcampagne eromheen.
Mediahuis lanceert volledig AI-gedreven sportsite
Mediahuis Nederland lanceert op 15 augustus Resport.nl: een volledig door AI-gedreven sportnieuwssite. Een combinatie van ANP-sportberichten en het ChatGPT4-algoritme zorgt voor een volledige website met doorlopende berichtgeving.
Radio 10 verhuist per 1 september 2023 naar nieuwe FM-frequenties
Radio 10 is vanaf 1 september 2023 te beluisteren via nieuwe FM-frequenties. Hiermee is de radiozender op veel plaatsen in Nederland beter te ontvangen, bijvoorbeeld in grote delen van Brabant.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Wieke Vrielink van Schiphol
'De customer journey van een vertrekkende passagier bestaat uit 32 touchpoints.' Voor ons Dossier Summer in the city in gesprek met Wieke Vrielink van Schiphol: ‘Niet CX maar PX, de Passenger Experience’.
De zomer van... Peter van Leeuwen van Leone
Peter van Leeuwen is een ‘verbinder’. Vanuit zijn eigen bedrijf Leone is dit de rode draad van zijn activiteiten: mensen, merken en organisaties zo goed mogelijk verbinden. In zijn rol als interim manager, adviseur en pitchconsultant staat dit uitgangspunt centraal. Hij ging deze zomer onder meer naar Kos.
[column] Top 5-TikTok-trends: de kracht van samenwerken, positivo's en keuzestress
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Amber Eekhout van Big Green Egg Europe
‘Deze groene kookpot brengt mensen samen’. In het kader van ons Dossier Summer in the city een interview met Amber Eekhout, Marketing Manager bij Big Green Egg Europe, over alle seizoenen, marketing, ervaren, het aankomende 50-jarige jubileum en appeltaart.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing