RTL wil helft zendtijd Nederland 3 vullen
- Media
- 19 sep 2013 @ 08:18
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieDoelgroep
- 19 sep 2013 @ 08:18
- Redactie Media
Commerciële partijen als RTL zouden de helft van de zendtijd van Nederland 3 moeten vullen. Dat zei Matthias Scholten, directeur content van RTL Nederland, donderdag op een bijeenkomst van MWG. Commerciële omroepen kunnen volgens hem jongeren beter bereiken.
Op de jaarlijkse Algemene Mediabeschouwingen van MWG geven kopstukken uit de media hun mening op wat zou moeten veranderen in het landschap. Scholten zegt dat de NPO door bezuinigingsrondes jongeren heeft gebombardeerd tot meekijkdoelgroep en dat de NPO deze niet langer beschouwt als een op zichzelf staand kijkerspubliek.
RTL’s Scholten ziet deze beweging als een ernstige vernauwing van de publieke taak. Als de jeugd de toekomst heeft, dan geldt juist dat we voor deze groep een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid dragen.
Scholten benadrukt het belang van een sterke Nederlandse publieke omroep en dat betekent dat alle belangrijke doelgroepen van onze samenleving worden bediend met inhoudelijke programma’s.
Daarom heeft Scholten het idee om Nederland 3 voor 50% vrij te maken als Professional Generated Content-platform (PGC). Dit betekent dat na vaststelling van de richtlijnen en voorwaarden door de netmanager, alle professionele Nederlandse (commerciële) content-aanbieders vrij zijn content te produceren en uit te zenden bij Nederland 3. In overleg wordt een verdeelsleutel voor de beschikbare zendtijd bepaald en de derde partijen stappen risicodragend in. Ter compensatie delen zij mee in de STER-inkomsten die worden gegenereerd rond deze programma’s.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing