Lezers Persgroep beoordelen vooraf campagnes
- Media
- 17 sep 2013 @ 08:42
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekPrintOnlineDoelgroep
- 17 sep 2013 @ 08:42
- Redactie Media
De Persgroep Advertising gaat zijn lezers betrekken bij het testen van reclamecampagnes van haar eigen adverteerders. Via de nieuwe dienst Persgroep PreTest krijgen adverteerders de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers en bezoekers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool.
Afhankelijk van de doelgroep en doelstelling van de advertentie krijgt de adverteerder advies over welk nieuwsmerk het beste ingezet kan worden. Onder het onderzoekspanel van die titel wordt de pretest van de advertentie gedaan.
Lezers of sitebezoekers beoordelen onder andere de merkfit met de gekozen titel, geven aan of ze de advertentie opvallend en origineel vinden, en of zij vinden dat de advertentie aanzet tot actie. Adverteerders ontvangen een volledig rapport met de resultaten en concrete aanbevelingen voor het verbeteren van hun advertentie.
“De Persgroep PreTest biedt adverteerders waardevolle informatie om de inhoud en uitstraling van hun advertentie nog beter af te stemmen op hun doelgroep", zegt Christel van den Hazel, directeur Advertising van het Belgische krantenbedrijf. "Wij bieden onze klanten graag insights over onze lezers en sitebezoekers om samen de beste resultaten te realiseren.”
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing