Lezers Persgroep beoordelen vooraf campagnes

Lezers Persgroep beoordelen vooraf campagnes
  • Media
  • 17 sep 2013 @ 08:42
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekPrintOnlineDoelgroep

De Persgroep Advertising gaat zijn lezers betrekken bij het testen van reclamecampagnes van haar eigen adverteerders. Via de nieuwe dienst Persgroep PreTest krijgen adverteerders de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers en bezoekers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool.

Afhankelijk van de doelgroep en doelstelling van de advertentie krijgt de adverteerder advies over welk nieuwsmerk het beste ingezet kan worden. Onder het onderzoekspanel van die titel wordt de pretest van de advertentie gedaan.

Lezers of sitebezoekers beoordelen onder andere de merkfit met de gekozen titel, geven aan of ze de advertentie opvallend en origineel vinden, en of zij vinden dat de advertentie aanzet tot actie. Adverteerders ontvangen een volledig rapport met de resultaten en concrete aanbevelingen voor het verbeteren van hun advertentie.

“De Persgroep PreTest biedt adverteerders waardevolle informatie om de inhoud en uitstraling van hun advertentie nog beter af te stemmen op hun doelgroep", zegt Christel van den Hazel, directeur Advertising van het Belgische krantenbedrijf. "Wij bieden onze klanten graag insights over onze lezers en sitebezoekers om samen de beste resultaten te realiseren.” 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken