Linda de Mol start eigen nieuwssite

Linda de Mol start eigen nieuwssite
  • Media
  • 17 sep 2013 @ 10:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnline

Linda de Mol heeft het tienjarig bestaan van haar tijdschrift Linda aangegrepen om iets nieuws te lanceren: de nieuwssite Lindanieuws.nl. Hoofdredacteur van deze website is Jildou van der Bijl.

Lindanieuws.nl ("Het nieuws, speciaal voor jou") is een digitaal platform met een website en apps voor IOS en Android. Hiermee wil De Mol vrouwen die het huidige digitale nieuwsaanbod "saai en mannelijk" vinden, voorzien van relevante actualiteiten. De nieuwe site vervangt Lindamagazine.nl, dat met ruim 400.000 unieke bezoekers per maand tot de grote vrouwensites van Nederland hoort.

De nieuwe site van Linda is responsive: het formaat en de vormgeving verandert mee met het device waarop de site wordt bekeken. Mobiel is daarbij het uitgangspunt, want 60% van de bezoekers bezocht Lindamagazine.nl via haar mobiel. De nieuwe site, gebouwd door 23G, registreert gebruikersgedrag, waardoor terugkerende bezoekers nieuws krijgen dat aansluit bij hun specifieke interesses. Hierop is ook de mediacampagne - tot stand gekomen met reclamebureau Buutvrij – gebaseerd.

Naast dagelijks nieuws staan er op Lindanieuws.nl ook rubrieken als Koffiepraat, Gisteren Gemist op TV, Snacks en Recept van de Dag. Ook zet De Mol uiteraard een paar collega-celebs in: Gymmen met Arie is een rubriek met sporttips van Arie Boomsma, terwijl Giel’s High Five de muziektips van Giel Beelen bevat.

Ook is er ruimte op de site voor blogs. De rubriek Linda’s Wereldwijven brengt de ver van je bed show dichterbij, aldus De Mol. "Tachtig vrouwen die in het buitenland wonen, bloggen over het wereldnieuws en hoe dat hun bestaan beïnvloedt." 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken