NRC.next ruikt vandaag naar Bleu de Chanel

NRC.next ruikt vandaag naar Bleu de Chanel
  • Media
  • 12 sep 2013 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Vandaag laat Chanel de lezers van NRC.next de geur van 'Bleu de Chanel' ervaren via een op de voorpagina geplakte geurstrip, een 'scentseal'. De toepassing van deze strips, die na opening de geur verspreiden, is al langer bekend bij magazines, maar nog niet eerder ingezet bij een Nederlandse krant.

De actie is onderdeel van een campagne om de populaire mannengeur Bleu de Chanel te herintroduceren.  De herintroductie is maandag al op televisie en online begonnen; vandaag volgt print. Met de campagne ‘Be Unexpected’ richt Chanel zich vooral op de groep hoger opgeleide, jonge mannen en juist voor hen is NRC.next dagelijks een belangrijke nieuwsbron.

Aan deze technisch complexe actie is een onderzoek voorafgegaan dat bijna zeven maanden heeft geduurd. “De moeilijkheid was om een methode te vinden om de geurolie in te spuiten zonder risico op lekkage of doordrukken”, verklaart Martijn Standaart, commercieel directeur NRC Media. “Met deze actie onderstrepen we dat wij binnen NRC Media altijd proberen mee te denken met onze relaties. Wij zijn zeer content dat wij dit samen met het kwaliteitsmerk Chanel kunnen en mogen doen.”

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken