NU.nl lanceert open innovatieprogramma NUlab
- Media
- 26 sep 2013 @ 09:15
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentMakersOnline
- 26 sep 2013 @ 09:15
- Redactie Media
NU.nl zet haar deuren open en gaat op zoek naar de beste ideeën voor de journalistiek in Nederland. Het innovatieprogramma NUlab is toegankelijk voor iedereen en geeft deelnemers de kans eigen journalistieke ideeën vorm te geven en kennis te vergaren over journalistiek, productontwikkeling en innovatie. De beste drie ideeën worden in een bootcamp uitgewerkt tot prototype.
Het startschot voor NUlab wordt gegeven op 23 oktober in Studio Desmet in Amsterdam. Alle geïnteresseerden in journalistieke innovatie kunnen deze kick off bijwonen. Lector Journalistiek en Innovatie Alexander Pleijter opent het programma door zijn visie op vernieuwing in de journalistiek te delen. Aanmelden voor deze bijeenkomst kan via NUlab.nl en ook inschrijven voor het innovatieprogramma kan vanaf 23 oktober via deze site. Al het nieuws over NUlab is te volgen via Facebook.
Sander Stallinga, Publisher News Sanoma: “Wij geloven dat er meer dan ooit kansen en mogelijkheden zijn voor zowel mediabedrijven als journalisten en dat we ons geenszins zorgen moeten maken over de borging en continuering van goede journalistiek. Zolang we maar vooruit blijven kijken en durven te innoveren. Juist door de deuren open te zetten en buiten onze eigen denkkaders te vernieuwen kunnen we de journalistiek weer een stap verder brengen.”
Het traject is voor deelnemers een unieke kans om onderdeel te zijn van een innovatie-accelerator waarbij onder begeleiding van experts binnen het vakgebied kennis wordt gedeeld op het gebied van digitale media, invloeden van technologie, het wijzigende gedrag van consumenten en de ‘Lean Start Up’-methode voor productontwikkeling. Het volledige programma duurt 12 weken, start in november en eindigt met een Bootcamp in januari waarin de beste drie ideeën zullen worden gebouwd als functionerende prototypes. De uiteindelijke winnaar ontvangt een geldprijs van 10.000 euro.
NULab is een co-productie van NU.nl en MakerStreet. MakerStreet, het Amsterdamse netwerk van digitale innovators, rolde eerder verschillende innovatieprogramma’s uit voor bedrijven binnen de media en bancaire sector.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing