Oxxio's strategie wint Digital Communication Award
- Media
- 23 sep 2013 @ 10:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AwardsPRMediastrategieOnline
- 23 sep 2013 @ 10:41
- Redactie Media
Oxxio heeft de Digital Communication Award 2013 gewonnen in de categorie ‘Online Strategy of the Year’. Deze gerenommeerde communicatieprijzen werden vrijdag in Berlijn uitgereikt door de Quadriga Universiteit Berlijn uitgereikt.
Oxxio ontving de prijs voor haar ‘Ipad-campagne’, waarmee de energieleverancier tienduizenden nieuwe klanten wist aan te trekken. Volgens de jury wist het energiebedrijf zich te onderscheiden door een krachtige mix van online middelen in te zetten zoals social media, onlie games en app voor smartphone en tablet. Met deze online strategie wordt volgens het juryrapport waarde gecreëerd voor de klant.
Andere genomineerden in de categorie ‘Online Strategy of the Year’ waren het Italiaanse condoommerk Control, de Zweedse energieleverancier E.ON, de Duitse fabrikant van huishoudelijke elektrische apparaten Vorwerk en de Turkse vliegtuigmaatschappij Turkish Airlines.
Joos Luteijn, manager e-business bij Oxxio: “We zijn uitermate trots met het ontvangen van deze award. De concurrentie was groot. Eén voor één sterke campagnes. Met onze strategie hebben we bewezen steeds meer klanten aan ons te binden en van waarde te zijn. Voor nu en in de toekomst.”
Klanten van Oxxio hebben altijd en overal inzicht in hun gegevens, facturen en energieverbruik. “De EnergieMonitor van Oxxio geeft klanteninzicht in hun besparingen en hoe ze het doen met andere vergelijkbare huishoudens,” zegt Luteijn. Bovendien worden klanten geholpen met tips (BespaarCheck) en hoe ze dit in de praktijk kunnen toepassen (BespaarShop).
“Met de online strategie van Oxxio is energie niet langer een product met een lage betrokkenheid van de gebruikers", analyseert Luteijn het eigen succes. "Klanten zijn actief bezig met hun energieverbruik en hebben hun verbruik in eigen hand.”
In totaal zijn er awards uitgereikt voor 38 verschillende categorieën die betrekking hebben op alle disciplines uit het digitale werkveld, van social media tot public affairs en digitale overheidscommunicatie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing