Reshift Digital koopt titels HUB Uitgevers
- Media
- 9 sep 2013 @ 18:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 9 sep 2013 @ 18:02
- Redactie Media
Reshift Digital heeft vandaag een akkoord bereikt met de curator van HUB UItgevers over de inlijving van de belangrijkste titels van de failliete Haarlemse uitgeverij.
De nieuwe eigenaren zijn de internet-ondernemers Paul Molenaar (ex-Sanoma), Martin Smelt en Johan van Dijk. Onder de noemer Reshift Digital maken zij een doorstart mogelijk van Computer Idee, Personal Computer Magazine, Media Totaal, Power Unlimited, Discovery Magazine en diverse beurzen. Met licentiegevers wordt nog onderhandeld over het voortzetten van andere merken en de lancering van nieuwe producten.
Reshift Digital versnelt de transformatie die de vorige uitgeverij aan het maken was. “We denken nog steeds in merken, zowel in print als online, maar geloven in de ontwikkeling van diensten, zowel naar de zakelijke als de particuliere markt” stelt Paul Molenaar. “Daar gaan we in de komende weken invulling aan geven”.
Het ondernemerscollectief neemt zoveel mogelijk personeel over van de uitgeverij die twee weken geleden failliet ging. Molenaar: “We zijn blij dat we de diverse merken en een groot deel van de medewerkers een goed onderdak hebben kunnen geven.”
Achter de schermen is de afgelopen weken intensief onderhandeld met curator Christian Hartsuiker. "Gedurende de onderhandelingen hebben we weinig kunnen en willen communiceren om dit delicate proces vooral niet te storen", aldus Molenaar. "We zijn blij dat er nu duidelijkheid is. De aankomende dagen zullen we met de diverse medewerkers gaan spreken omtrent hun rol in de nieuwe onderneming.”
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- overname
- Power Unlimited
- failliet
- Reshift Digital
- HUB Uitgevers
- Paul Molenaar
- uitgeverij
- Computer Idee
- verkoop
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing