Reshift Digital koopt titels HUB Uitgevers

Reshift Digital koopt titels HUB Uitgevers
  • Media
  • 9 sep 2013 @ 18:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Reshift Digital heeft vandaag een akkoord bereikt met de curator van HUB UItgevers over de inlijving van de belangrijkste titels van de failliete Haarlemse uitgeverij.

De nieuwe eigenaren zijn de internet-ondernemers Paul Molenaar (ex-Sanoma), Martin Smelt en Johan van Dijk. Onder de noemer Reshift Digital maken zij een doorstart mogelijk van Computer Idee, Personal Computer Magazine, Media Totaal, Power Unlimited, Discovery Magazine en diverse beurzen. Met licentiegevers wordt nog onderhandeld over het voortzetten van andere merken en de lancering van nieuwe producten.

Reshift Digital versnelt de transformatie die de vorige uitgeverij aan het maken was. “We denken nog steeds in merken, zowel in print als online, maar geloven in de ontwikkeling van diensten, zowel naar de zakelijke als de particuliere markt” stelt Paul Molenaar. “Daar gaan we in de komende weken invulling aan geven”.

Het ondernemerscollectief neemt zoveel mogelijk personeel over van de uitgeverij die twee weken geleden failliet ging. Molenaar: “We zijn blij dat we de diverse merken en een groot deel van de medewerkers een goed onderdak hebben kunnen geven.”

Achter de schermen is de afgelopen weken intensief onderhandeld met curator Christian Hartsuiker. "Gedurende de onderhandelingen hebben we weinig kunnen en willen communiceren om dit delicate proces vooral niet te storen", aldus Molenaar. "We zijn blij dat er nu duidelijkheid is. De aankomende dagen zullen we met de diverse medewerkers gaan spreken omtrent hun rol in de nieuwe onderneming.”  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken