VPRA introduceert PitchAdvies voor PR-bureaus
- Media
- 18 sep 2013 @ 15:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PR
- 18 sep 2013 @ 15:33
- Redactie Media
Bedrijven en organisaties ondervinden vaak problemen met het selecteren van een passend public relations- en communicatieadviesbureau. Brancheorganisatie VPRA speelt daarop in door het PitchAdvies aan te bieden. Voor een vast bedrag van 800 euro helpt één van de VPRA-alumnileden een opdrachtgever bij begeleiding naar een passend PR-bureau.
David Gribnau, voorzitter van de VPRA: ‘We merken dat veel organisaties moeite hebben bij het uitschrijven van een goede pitch. Maar ook de public relations- en communicatieadviesbureaus vinden het lastig om in een pitch te acteren. Wat zijn de spelregels? Wie zijn je concurrenten? Wat is de briefing en pas ik eigenlijk wel bij deze klant of opdracht? Dit was dan ook de reden om potentiële opdrachtgevers te helpen. Bedrijven en organisaties kunnen onze handleiding gratis downloaden van onze website. Maar ook onze leden kunnen opdrachtgevers dit document overhandigen, zodat het pitchproces voor alle partijen beter verloopt.’
VPRA PitchAdvies
Om het proces helemaal goed tot in de puntjes te laten verlopen, biedt de VPRA het zogenoemde PitchAdvies. Gribnau: ‘Voor een vast bedrag van 800 euro begeleidt een van onze alumnileden u naar een passend PR-bureau. Deze leden zijn volstrekt onafhankelijk, omdat hij of zij niet mee mag dingen naar de opdracht. Bovendien zijn de alumni niet meer actief op zoek naar opdrachten. Deze leden hebben vaak wel een vakgerelateerde werkervaring van 30 jaar.”
VPRA
De VPRA is de brancheorganisatie voor Public Relations en Communicatieadviesbureaus. De VPRA behartigt de belangen van de leden en bevordert een professionele vakuitoefening, zowel qua inhoud als bedrijfsvoering. Hierbij vormen ze een platform voor ontmoeting en ontwikkeling van de aangesloten bureaus, hun directies en medewerkers. De VPRA is opgericht in 1997 en is voortgekomen uit de voormalige VPRA (Vereniging van Public Relations Adviesbureaus) en de NPRC (Nederlandse Vereniging van Public Relations Consultants).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing