Wakker Dier en AvL winnen NRC Charity Awards

Wakker Dier en AvL winnen NRC Charity Awards
  • Media
  • 19 sep 2013 @ 11:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsZiekenhuis

Stichting Wakker Dier en ziekenhuis Antoni van Leeuwenhoek zijn de winnaars geworden van de NRC Charity Awards 2013 voor de beste charitatieve advertenties.

In de door NRC Media georganiseerde wedstrijd werd door het publiek en een vakjury bepaald welk advertenties voor goede doelen zich onderscheiden. Het publiek koos voor Wakker Dier (dat de plofkip aan de kaak stelt), de jury koos voor Antoni van Leeuwenhoek (AvL). 

De jury noemt de advertentie van Antoni van Leeuwenhoek, gemaakt door bureau TBWA/Neboko Downtown, "krachtig doordat er op een heel andere manier gekeken wordt". Daarmee onderscheidt deze uiting zich van de uitstraling die het publiek gewend is van ziekenhuisadvertenties. In de winnende uiting wordt opgeroepen tot donaties voor kankeronderzoek, onder het motto "Ik ben tegen gelijke behandeling". 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken