Ziggo wil mobiele markt veroveren
- Media
- 16 sep 2013 @ 09:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online
- 16 sep 2013 @ 09:22
- Redactie Media
Ziggo heeft vandaag zijn mobiele telefonie- en datadienst gelanceerd: Ziggo Mobiel. Deze dienst is speciaal ontwikkeld voor bestaande klanten. Ziggo zet hiermee een serieuze stap om de mobiele markt te veroveren.
Ziggo Mobiel kent twee Sim Only abonnementen voor consumenten en twee voor zakelijke klanten. Het goedkoopste consumentenabonnement is er vanaf €15 per maand (inclusief BTW). Daarvoor krijgt de klant 300 belminuten/sms, 1.000 MB data en met vier apparaten onbeperkt gebruik van één miljoen Ziggo WifiSpots. Het instapabonnement voor zakelijke klanten is er vanaf €20 (exclusief BTW), goed voor 400 belminuten/sms, 1.000 MB data en onbeperkt toegang tot de Ziggo WifiSpots voor eveneens vier apparaten.
Ziggo heeft als doel om de onbetwiste marktleider te zijn in toegang, communicatie en content-beschikbaarheid. "Wij hebben de afgelopen tijd al flinke stappen gezet. Met Wifi-modems en de introductie van apps zoals de Ziggo TV app maken wij onze diensten overal in en rondom het huis beschikbaar", zegt Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo. "De volgende stap was het overal toegang bieden binnen in ons werkgebied. Dat hebben wij gerealiseerd door meer dan één miljoen Ziggo WifiSpots te activeren. Met de introductie van Ziggo Mobiel gaan wij de volgende fase in, namelijk die van de mobiliteit."
Eind april is Ziggo gestart met het aanzetten van de hotspotfunctie op modems die het bij zijn klanten thuis heeft staan Inmiddels staan er in het verspreidingsgebied van Ziggo meer dan 1 miljoen WifiSpots aan. Ziggo-klanten met toegang tot deze WifiSpots hoeven zich (per apparaat) maar één keer aan te melden waarna ook andere devices automatisch verbinding maken als deze binnen bereik komen. Omdat klanten de WifiSpots onbeperkt kunnen gebruiken kan men op deze manier flink besparen op de eigen databundel.
Tegen Tweakers zegt Nijhoff: "Het gaat ons niet alleen om video, maar ook om live-tv en games. Wij zien grote kansen in on-demand-content, het moet zo simpel mogelijk zijn om bij ons diensten af te nemen." De grootste hinderpaal daarbij is volgens Nijhoff niet de internetverbinding, maar zijn de rechtenkwesties.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing