Bladenparade biedt kraskaart voor tijdschriften
- Media
- 8 okt 2013 @ 10:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 8 okt 2013 @ 10:11
- Redactie Media
Tijdschriftuitgevers, retailers en distributeurs starten 21 oktober 'een nieuw categorie-overstijgend initiatief': de Bladenparade. Het actiemechanisme achter deze campagne is een kraskaart voor tijdschriften.
Tijdens de actieperiode - van 21 oktober tot en met 10 november - worden in totaal 5 miljoen tijdschriftenkraskaarten in omloop gebracht. Met de kraskaart kan de consument 15, 25, 50 of 100% korting krassen en verzilveren op de aankoop van elk Nederlands tijdschrift bij de winkels van AKO, Bruna en Primera.
De grote, landelijke tijdschriftenpromotie is een initiatief van de branchevereniging van tijdschriftuitgevers (Groep Publiekstijdschriften), Aldipress, Betapress, AKO, Bruna en Primera. De actie is erop gericht om collectief de categorie tijdschriften nadrukkelijk onder de aandacht te brengen bij de consument.
De Bladenparade dient meerdere doelen. Voor de winkeliers van AKO, Bruna en Primera genereert het traffic naar de winkels. Voor de tijdschriftuitgevers biedt het een kans om gezamenlijk hun product onder de aandacht te brengen. 'Minstens even belangrijk is het vooral een initiatief dat de tijdschriftlezer in het algemeen in staat stelt om in aanloop naar en tijdens de herfstvakantie meer en vaker tijdschriften te kopen tegen een aantrekkelijke prijs', aldus de initiatiefnemers.
De actie wordt groots gecommuniceerd. Naast advertenties in meer dan honderd publiekstijdschriften, online banners op sites van uitgevers en retailformules, nieuwsbrieven en social media, worden de winkelvloer en huis-aan-huis folders ingezet om de actie te ondersteunen.
'De tijd van nu vraagt om samenwerking die individuele belangen overstijgt', reageer Sjaak Mark, algemeen directeur van AKO. 'De Bladenparade is door haar omvang een uniek initiatief in de wereld van tijdschriften: een samenwerking tussen alle uitgevers van Nederland, drie retailers en twee tijdschriftendistributeurs om de tijdschriftenomzet een positieve impuls te geven.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing