Brandpunt (KRO) en Altijd Wat (NCRV) moeten fuseren
- Media
- 2 okt 2013 @ 12:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 2 okt 2013 @ 12:37
- Redactie Media
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) wil dat de aanstaande fusieomroep KRO-NCRV ook haar actualiteitenprogramma’s samenvoegt: Brandpunt en Altijd Wat.
Een woordvoerder van de NPO bevestigt tegenover de Volkskrant dat de netcoördinator Gijs van Beuzekom van Nederland 2 met de omroepen praat over een fusie van de twee nieuwsprogramma's. KRO en NCRV gaan per 1 januari 2014 officieel verder als één omroepbedrijf. Dat is volgens Van Beuzekom het ideale moment om ook beide rubrieken te laten fuseren.
Brandpunt en Altijd Wat zijn sinds tv-seizoen 2010-2011 wekelijks te zien op Nederland 2. Ze zijn een erfenis van het opheffen van het brede actualiteitenrubriek Netwerk, waar ook de EO aan meewerkte. Doel van de opsplitsing was ook om de verschillende omroepen zich meer te laten profileren. Die gedachte gaat met het nieuwe voornemen weer op de helling.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing