EO en IKON starten 'Jij bent Sterk', platform voor mensenrechten
- Media
- 18 okt 2013 @ 08:53
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 18 okt 2013 @ 08:53
- Redactie Media
EO/IKON starten op 6 november met 'Jij bent Sterk', een reeks van zes tv-programma’s waarin oud-politica Mirjam Sterk een aantal concrete problemen op het gebied van mensenrechten aanpakt. In landen als Rusland en Egypte portretteert zij mensen die het slachtoffer zijn geworden van schendingen van de vrijheid van meningsuiting, persvrijheid of godsdienstvrijheid of die moeten werken onder erbarmelijke arbeidsomstandigheden.
Terug in Nederland maakt zij zich sterk voor deze mensen en mobiliseert alles en iedereen in haar omgeving om hun zaak ten goede te keren. Ze schuwt daarbij het gebruik van onorthodoxe middelen niet. Ook betrekt Mirjam de kijkers en zet zij hen aan om zelf in beweging te komen. Vanaf deze week is het platform www.jijbentsterk.nu online.
'Jij bent Sterk' heeft als doel het thema mensenrechten op de publieke agenda te krijgen en te houden en is tot stand gekomen in samenwerking met verschillende mensenrechtenorganisaties. Het heeft een campagne-achtige insteek en bestaat naast een serie tv-programma’s uit een online platform waar mensen tot actie worden aangezet.
In de periode rond de uitzendingen zullen EO en IKON het onderwerp mensenrechten op verschillende plaatsen in hun programmering, online en via social media laten terugkomen.
Mirjam Sterk: 'Bezig zijn met mensenrechten licht heel dicht bij mijn hart. Waar ik wel eens moeite mee heb, is dat wij in Nederland vaak niet goed in staat lijken om over onze eigen grenzen heen te kijken en te zien hoe het er elders in de wereld aan toegaat. Ik maak dit programma omdat ik mezelf en anderen een spiegel wil voorhouden. Niet als een objectieve journalist, maar als een betrokken iemand met wie kijkers zich kunnen identificeren.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing