Flow waait over naar Duitsland
- Media
- 28 okt 2013 @ 11:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 28 okt 2013 @ 11:34
- Redactie Media
Het Nederlandse tijdschrift Flow zal dit najaar in licentie verschijnen bij uitgeverij Gruner + Jahr in Duitsland. Nog dit jaar zal de eerste editie op de markt komen.
Astrid van der Hulst, een van de twee oprichters en creative directors: 'Flow is in de afgelopen vijf jaar uitgegroeid tot een platform voor creatief talent. Illustratoren, knipkunstenaars, crafters. We doen inspiratie op op blogs, pinterest, instagram en bieden mensen van over de hele wereld een podium.' Haar kompaan Irene Smit: 'Toen we het blad vijf jaar geleden bedachten vonden we het tijd dat er een blad kwam dat over onszelf ging in plaats van over trends. We gooiden alle bestaande bladenmakerswetten omtrent ijkpersonen, lachende vrouwen op de cover, nieuws halen uit persberichten en persbijeenkomsten en schreeuwende coverteksten overboord. We zijn een blad gaan maken waarin mindfulness en positieve psychologie een belangrijke onderlaag vormen.'
En nu is er dus de buitenlandse expansie, die na de Engelstalige markt ook reikt naar Duitsland. Brand director Joyce Nieuwenhuijs: 'Het blad sprak internationaal zo tot de verbeelding dat we in 2013 hebben besloten zelf een Engelstalige editie in twintig landen wereldwijd te distribueren. Dit werd zo’n succes dat er voor 2014 al vier Engelstalige edities zijn gepland. En nu we ook nog deze licentiedeal met Gruner + Jahr hebben gesloten, kunnen we Flow met recht een sterk groeiend internationaal merk noemen. Het is heel bijzonder dat het ons met zo’n klein team is gelukt midden in de recessie een sterk merk te bouwen rondom het blad. En het eind van de groei is nog niet in zicht. Er is interesse vanuit Japan, en ik zie nog volop andere kansen internationaal.'
Flow werd vijf jaar geleden bedacht door Astrid van der Hulst en Irene Smit. Het blad onderscheidt zich van andere bladen door een vernieuwende aanpak en onderwerpskeuze, het gebruik van diverse papiersoorten en het toevoegen van papieren extra’s aan elk nummer. Flow mag zich als tot een van de weinige in oplage stijgende bladen rekenen op dit moment, in een sterk krimpende markt.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- licentie
- buitenland
- psychologie
- Sanoma
- Flow
- tijdschrift
- magazine
- Duitsland
- mindfulness
- Gruner & Jahr
- concept
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing