NRC verkoopt nieuwsdossiers als e-book
- Media
- 3 okt 2013 @ 10:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintOnline
- 3 okt 2013 @ 10:55
- Redactie Media
NRC gaat iets nieuws proberen met nieuws: de krantenuitgever gaat nieuwsdossiers verkopen in de vorm van e-books. Op deze manier kan er meer worden gedaan (en verdiend) met de al bestaande content.
Dit nieuwe plan maakt volgens Ward Wijndelts, business developer bij NRC, deel uit van een langer lopend experiment om meer met de eigen content te doen dan het in de krant te zetten. In juni werd er al een pilot gedaan, met een e-book over de Tour de France. Dat beviel goed, waarna Wijndelts aan de slag ging met de bouw van een online winkel om de e-books aan te bieden.
De e-books zijn een coherente bundeling van bestaande artikelen. Wijndelts en zijn collega's gaan er niet te veel 'omheen schrijven'. “We worden geen boekenuitgever. De dossiers die we uitgeven als e-book zijn echt om je in een bepaald onderwerp te verdiepen, bijvoorbeeld voor je scriptie of werk.”
Op de website Persinnovatie.nl vertelt Wijndelts dat er nog volop met dit idee wordt geëxperimenteerd. 'We moeten gewoon gaan kijken wat aanslaat', aldus Wijndelts. “Er liggen nu schatten in onze archieven waar we nauwelijks iets mee doen. Bij The Guardian verkopen ze ook al jaren digitaal hun dossiers. We zijn zelfs ook bij the Guardian langsgeweest, om hierover te praten en vernieuwingen met elkaar te delen.”
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing